OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på vår utvecklingsresa?
Trobo befinner sig på en spännande utvecklingsresa, där du som medarbetare är en mycket viktig del i vår framgång! Vi bygger nu en starkare driftorganisation för att förvalta och utveckla Trobos och Trosa kommuns fastigheter. Vi kommer från årsskiftet överta driftansvaret för Trosa kommuns fastigheter. Det innebär att vi behöver förstärka vår nuvarande organisation med drift & fastighetstekniker. Vi har en stark laganda och hjälps åt att skapa attraktiva boendemiljöer och funktionella verksamhetslokaler samt erbjuda bästa möjliga service och kvalitet till våra hyresgäster. Trosa kommun och Trobo har en mycket stark tillväxt vilket medför att vi investerar i både fastigheter till verksamhet och bostäder. Ditt uppdrag kommer bestå av både nya och mer inkörda fastigheter.
Varmt välkommen till oss!
UPPDRAG
Du kommer att arbeta brett inom fastighetsteknikens område och ansvarar för att optimera den dagliga driften i våra fastigheter. Detta innebär ett stort fokus på energiförbrukning samt att utveckla underhålls arbetet med att minska oplanerat underhåll till planerat. Bemötande av hyresgäster i våra bostäder och lokaler är naturligt innehåll i din vardag. Det är ett varierande arbete med mycket problemlösning. Du får jobba både i team och självständigt, men kommer att lösa de flesta arbetsuppgifterna på egen hand. Vi använder digitala hjälpmedel i vårt dagliga arbete, t.ex. vårt underhålls- och ärendehanteringssystem Vitec. Du får gradvis mer ansvar och slutar aldrig utvecklas. Du bidrar till hem och lokaler där människor trivs.
Denna tjänst innehåller mycket kontakter med hyresgäster vilket innebär att du behöver gilla möten med människor. Dina arbetsuppgifter är varierande och du jobbar mycket självständigt. I tjänsten ingår beredskap.
Dina främsta arbetsuppgifter är:
• Tillsyn och skötsel
• Förebyggande drift- och underhållsarbete
• Felavhjälpande underhåll
• Beställningar
• Underhållsplanering
• Projektledning/uppföljning
• Förbättringsförslag
Du arbetar nära övriga i fastighetsförvaltningen för att lösa de problem som vi möter och utbyta erfarenheter och ta till vara varandras kompetenser.
VEM SÖKER VI?
Vi är en lösningsstyrd organisation. Som fastighets-/drifttekniker har du ett praktiskt inriktat arbete som handlar om att planera och hitta lösningar som fungera. Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Du är en social och engagerad person som trivs bra i samarbetet med övriga roller inom företaget. Människor trivs i ditt sällskap, du kan skapa goda relationer till kollegor, kunder, entreprenörer och är mån om att vårda de kontakter du har. Är intresserad av hur modern teknik kan energieffektivisera och göra anläggningar och fastigheter mer miljövänliga.
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att hitta lösningar. Det är också viktigt att du självständigt kan planera och prioritera dina arbetsuppgifter.
Du har:
• utbildning som fastighetstekniker/drifttekniker eller motsvarande
• minst 1-5 års teknisk erfarenhet som fastighets-/drifttekniker
• kunskap inom tekniska installationer för ventilation, VVS-tekniska anläggningar, styr- och regler- samt energi- och miljöfrågor
• erfarenhet i styr- och övervakningssystem
• erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem och dokumentation (vi arbetar med Vitec Teknisk förvaltning)
• förmågan att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift
• B-körkort
I tjänsten ingår kontakter med entreprenörer och därmed läggs stor vikt vid de personliga egenskaperna som att du är serviceinriktad, affärsmässig och noggrann. Du vill bidra till den gemensamma utvecklingen och tar gärna egna initiativ. Självgående är ett ord som du identifierar dig med. Om du innehar fördjupade kunskaper i något av ovan nämnda specialområden så kommer det att värderas vid rekryteringen.
VAD KAN TROBO ERBJUDA DIG?
Som medarbetare på Trobo är du en viktig del av vår framgång och utveckling. Hos oss erbjuds du varierande arbetsuppgifter med mycket ansvar och möjlighet att påverka och utveckla ditt arbete.
Du kommer bli välkomnad in i ett engagerat team som trivs på jobbet och som gör skillnad för våra hyresgäster och lokaler varje dag. Vi tror att balans i livet är en viktig förutsättning för att du som medarbetare ska må bra - både på jobbet och på fritiden.
Vi vill att våra anställda ska trivas, känna sig trygga och utvecklas hos oss.
På Trobo är vår vision att vi ska göra var dag bättre för våra hyresgäster. Därför arbetar vi ständigt med att utveckla vår verksamhet så att vi lever upp till de förväntningar våra hyresgäster har på oss. Trobo är ett fastighetsbolag om ca 55 000 m² som utvecklar och förvaltar drygt 700 hyreslägenheter och 30-tal lokaler med bla. 2 äldreboenden. Bolaget har 13 medarbetare och hade 2019 en omsättning på ca 70 miljoner kronor. Bostadsbeståndet finns inom hela kommunen och består av en mix av produktion från 50-talet till 2020-tal. Kommunens fastigheter är ca 65 000 m² med bla. skolor, vårdcentral, idrottsanläggningar och badhus.
Läs gärna mer på www.trobo.se
Om du tycker att tjänsten som fastighetstekniker/drifttekniker passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, välkommen att registrera din ansökan!
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Tjänsterna kommer att tillsättas så snart det är möjligt. Urval och intervjuer sker därför löpande.
Sista ansökningsdatum: 2021-01-06
Anställningsform: Tillsvidare
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Kontaktpersoner på detta företaget
Stig Tördahl
vxl 0156-520 00
Ekonomichef Margareta Smith
0156-520 92
Personalchef Torbjörn Unnebäck
0156-520 00 (vxl)
Kommunchef Johan Sandlund
0156-520 00 (vxl)
Enhetschef Hälso- och sjukvårdsenheten Lena Gernandt
0156-521 77