OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en positiv och ordningsam person som trivs i ett arbete med mycket kundkontakt? Drivs du av att ge bra service och vill utvecklas med verksamheten? Då kanske du är vår nya uthyrare!
Du bli en mycket viktig del i vårt team! Vi hjälps åt att skapa attraktiva boendemiljöer samt erbjuda bästa möjliga service och kvalitet till våra hyresgäster.
VAD INNEBÄR DITT UPPDRAG
Du arbetar som uthyrare och kundtjänstmedarbetare och ansvarar för uthyrning av våra lägenheter och lokaler samt har i många fall den första kontakten med våra hyresgäster när de har ett ärende till oss. Du kommer att spela en viktig roll för att säkerställa en smidig hyresprocess för våra bostads- och lokalhyresgäster. Våra lägenheter fördelas i Vitec marknad efter transparanta och tydliga regler. Uthyrningen omfattar lägenheter, lokaler, förråd, garage- och p-platser. Du hanterar även överlåtelser, andrahandsuthyrningar och avtalsfrågor.
I rollen ingår även att hålla i vår kundtjänst där du exempelvis hanterar felanmälningar men även allmän information, boendefrågor eller hyresjuridiska frågor. Du är en positiv och ordningsam person som trivs i ett arbete med mycket kontakt med människor och att ge bra service.
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att hitta lösningar. Det är också viktigt att du självständigt kan planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du har ett stort driv och ser helheten.
Du vill bidra till den gemensamma utvecklingen och tar gärna egna initiativ. Självgående är ett ord som du identifierar dig med.
Vi är ständigt i en utvecklingsfas där vi just nu utarbetar nya arbetssätt där du förväntas bidra.
En av dina arbetsuppgifter kommer vara att fortsätta förbättra uthyrningsprocessen.
Du arbetar nära fastighetsförvaltningen för att lösa de problem som uppstår och är vid behov behjälplig med andra på företaget förekommande arbetsuppgifter.
Det är både inspirerande och utmanande att arbeta i ett mindre bostadsföretag och vi behöver hjälpas åt för att helheten ska funka, med tätt samarbete och stort förtroende för varandras kompetenser.
Dina främsta arbetsuppgifter är exempelvis:
• uthyrning av lägenheter och lokaler
• kundtjänst och service till hyresgäster, entreprenörer
• köhantering
• hantering av hyresavtal
• kontakt med bostadssökande
• fördelning av lägenheter (enligt antagna riktlinjer)
• utlämning av nycklar
• bostadsfrågor
• avtalsfrågor/hyresjuridik
• lägenhetsvisningar
• uppföljning och statistik av uthyrning
VEM SÖKER VI
Du är självständig, tar egna initiativ och har förmågan att kunna växla mellan olika arbetsuppgifter där du även kan omprioritera. Du är noggrann, van vid att arbeta strukturerat och lösningsfokuserat. Rollen involverar mycket kontakter med hyresgäster, kollegor och andra intressenter därför är en god kommunikationsförmåga samt känsla för service viktiga för att lyckas i rollen.
Vi är en lösningsstyrd organisation och lägger därför stor vikt vid din personlighet. Du är en social och engagerad person som trivs bra i samarbetet med övriga roller inom företaget. Människor trivs i ditt sällskap och du kan skapa goda relationer till kollegor, hyresgäster, entreprenörer.
Du har:
• fullgjord gymnasieutbildning
• erfarenhet av arbete som kundtjänstmedarbetare/uthyrning, eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• servicekänsla
• förmågan att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift
• B-körkort
Meriterande är:
• flerårig erfarenhet av arbete med uthyrningsfrågor
• erfarenhet av Vitec Hyra/Marknad
VAD KAN TROBO ERBJUDA DIG
Som medarbetare på Trobo är du en viktig del av vår framgång och utveckling. Hos oss erbjuds du varierande arbetsuppgifter med mycket ansvar och möjlighet att påverka och utveckla ditt arbete.
Du kommer bli välkomnad in i ett engagerat team som trivs på jobbet och som gör skillnad för våra hyresgäster varje dag. Vi tror att balans i livet är en viktig förutsättning för att du som medarbetare ska må bra - både på jobbet och på fritiden.
På Trobo är vår vision att vi ska göra var dag bättre för våra hyresgäster! Därför arbetar vi ständigt med att utveckla vår verksamhet så att vi lever upp till de förväntningar våra hyresgäster har på oss. Trobo är ett fastighetsbolag om ca 65 000 m² som utvecklar och förvaltar drygt 700 hyreslägenheter och 30-tal lokaler med bl.a. 2 äldreboenden. Bostadsbeståndet finns inom hela kommunen och består av en mix av produktion från 50-talet till 2020-tal. Vi förvaltar även kommunens fastigheter som är ca 75 000 m² med bl.a. skolor, vårdcentral, idrottsanläggningar och badhus. Trobo har 19 medarbetare och hade 2023 en omsättning på ca 96 miljoner kronor.
ANSÖKAN
Om du tycker att tjänsten som uthyrare passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, välkommen att registrera din ansökan! Sista ansökningsdag 14 juni.
Tjänsten kommer att tillsättas så snart det är möjligt. Urval och intervjuer sker därför löpande.
INFORMATION OM ANSTÄLLNINGEN
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
ÖVRIGT
Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju redan innan sista ansökningsdatum gått ut.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan till Trosa kommun!
Kontaktperson
Björn Alm
VD
bjorn.alm@trobo.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Stig Tördahl
vxl 0156-520 00
Ekonomichef Margareta Smith
0156-520 92
Personalchef Torbjörn Unnebäck
0156-520 00 (vxl)
Kommunchef Johan Sandlund
0156-520 00 (vxl)
Enhetschef Hälso- och sjukvårdsenheten Lena Gernandt
0156-521 77