OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det kan kanske låta som en självklarhet. Att en människa som lever med någon form av funktionsnedsättning har lika rättigheter att delta och aktivt vara en del av samhället som andra samhällsmedborgare. Men trots att det till och med står skrivet i FN:s konventioner är verkligheten tyvärr en annan. Nu söker Särnmark Assistans en kommunikatör som är trött på begränsande normer och strukturer och därför vill göra skillnad för funktionsnedsatta tillsammans med oss.
Särnmark Assistans grundades i början av 1990-talet av Mikael Särnmark och hans dåvarande assistent, Cecilia Ekholm. På grund av en olycka hade Mikael åsamkats en förvärvad hjärnskada samt en efterföljande vårdskada som gjorde honom halvsidesförlamad. Under flera år var Mikael missnöjd med sin hemtjänst. Det stöd han fick hjälpte honom bara att överleva medan Mikael krävde sin rätt att fortsätta leva sitt liv – trots funktionsnedsättningen. Till slut så lyssnade politikerna, äntligen. Det som kom att bli Särnmark Assistans startade som ett pilotprojekt inom Östermalms Stadsdelsförvaltning. Genom sitt arbete bidrog Mikael och Cecilia till vad som senare kom att bli LSS (Lagen om Stöd och Service till vissa funktionsnedsatta).
På Särnmark är vi övertygade om att vi kan fortsätta det arbete för funktionsnedsatta som ligger till grund för att Särnmark startade för nästan 30 år sedan. Tack vare våra kunder och kollegor med funktionsnedsättning så vet vi att det fortfarande verkligen behövs.
Du som söker tjänsten som kommunikatör hos oss har möjligen egen erfarenhet av en funktionsnedsättning, kanske är du till och med flera diagnoser rikare eller så har du andra värdefulla erfarenheter. Oavsett vad, så tror vi att du kan finna syfte och drivkraft i att vara med och förvandla fina ord i konventioner till verkligheten både för Särnmarks kunder och andra funktionsnedsatta i Sverige.
Givetvis finns det hos oss även en vardagslunk med mindre visionära viktigheter. Månadsbrev som ska ut, foldrar till tryck, GDPR att ha koll på, Powerpoints, intranät som ska uppdateras och olika slags projektgrupper att ingå i. Vi uppskattar därför en ny kollega som kan hålla blicken höjd och samtidigt se skönhet i en välavvägd kommatering i ett inlägg på Instagram, en helt vanlig tisdag.
Om dig
Den kommunikatör Särnmark söker är kreativ, har en vass penna och ett stort intresse för samhällsfrågor. Du har en utbildning som matchar din roll samt sannolikt även minst 3-5 års relevant arbetslivserfarenhet. Det är därtill meriterande om du har utbildning eller erfarenhet inom foto, bild- och videoredigering och/eller formgivning.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som kommunikatör ingår du i det team som utgör kommunikationsavdelningen och du rapporterar till kommunikationschefen. Kommunikationsavdelningen ansvarar för all intern och extern kommunikation för koncernen. På Särnmark har du möjlighet att vara med och utveckla strategier, ta fram idéer, samt också planera, samordna och genomföra kommunikationsinsatser. Ditt huvudsakliga fokus kommer ligga på extern kommunikation i Särnmarks egna, förtjänade och köpta kanaler.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Du omfattas av kollektivavtal.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Arenastaden (Solna). Resor till övriga kontor ute i landet kan förekomma. Särnmark är medlem i Diversity Charter och arbetar aktivt för att utveckla en jämställd och jämlik arbetsplats, som är fri från diskriminerande strukturer.
Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan! Inkludera ett kort personligt brev samt CV. Eventuella frågor besvaras av kommunikationschef Jens Hollingby, som du kan nå via jens.hollingby@sarnmark.se.
OBS! Urval sker löpande (så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt).
Om Särnmark
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en personlig assistans som är anpassad efter varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och verksamhet runtom Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Solna men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Höör, Linköping, Kinna, Sundsvall, Uddevalla, Karlstad och Visby.
Kontaktpersoner på detta företaget
Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74