OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och göra skillnad för barn och unga som har det svårt? Då är du kanske vår nya familjehemskonsulent!
Arbetsuppgifter
Handledning av familjehem
Utbildning och information till familjehem
Utredning av nya familjehem
Kontakt med socialtjänst och andra aktörer
Dokumentation
Sammanställa Handledningsrapporter
Sammanställa Månadsrapport
Söka nya placeringar
Viss tjänstgöring på annan ort (2-3 dagar per månad i Södermanland)
Kvalifikationer
Socionom-/Beteendevetareexamen
Erfarenhet med minst 3 års arbete inom socialtjänst. Meriterande med erfarenhet som familjehemsekreterare.
Goda kunskaper i socialtjänstlagen och andra relevanta lagar och förordningar
Mycket goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift
Personliga egenskaper
Du är engagerad och har ett genuint intresse för barn och ungdomar.
Ett mycket fritt arbete där du själv planerar dina dagar
Kvälls -/ helgarbete kan förekomma om det passar familjehemmet och dig bäst.
Du är kommunikativ och och har lätt för att skapa relationer.
Du är strukturerad, ansvarsfull och har förmågan att arbeta självständigt och i team.
Vi erbjuder
Ett meningsfullt och utvecklande arbete
En god arbetsmiljö med kompetenta kollegor
Möjlighet att planera din arbetstid i stor utsträckning såsom du själv önskar.
Mycket bra Friskvårdsbidrag
En tillsvidareanställning med kollektivavtal
Heltidstjänst är 38h/v.
Om oss
Trygga Hem Familjehem arbetar för att barn och unga ska få växa upp i en trygg och stabil miljö med mycket kärlek och omsorg.
Vad är det som gör oss unika?
Vi tror på att varje barn har rätt till en trygg och stabil uppväxt.
Vi arbetar nära familjehemmen för att skapa en god relation och ett bra samarbete
Vi erbjuder kontinuerlig handledning och utbildning till våra familjehem
Varje familjhemskonsulent har extern handledning
Varje familjehem har extern handledning
Kvalifikationer
Socionom eller Beteendevetarexamen är krav med minst 3-års erfarenhet av arbete inom socialtjänsten. Merit om du har arbetat som familjehemssekreterare!
Handledningsutbildning är en merit!!
Rekrytering sker löpande och platsen kan därför tillsättas innan annonsen har löpt ut. Endast sökande som uppfyller kraven går vidare i ansökningsprocessen. Vi kontaktar de som går vidare. Referenstagning är självklart.
Har du både personlig lämplighet, kompetensen, erfarenheten och en mycket god förmåga att arbeta självständigt kanske det är just dig som teamet väntar på!
Varmt välkommen med din ansökan önskar vi på Trygga Hem Familjehem!
Ange när du kan påbörja din nya anställning om du skulle bli erbjuden!
(Önskemål att ny familjehemskonsulent startar i augusti). Men rätt person är viktigare än startdatum.
Trevlig Sommar önskar Trygga Hem!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Lindgren, 0703543040, Emma Lagerbielke, 0708 55 54 79,
Maria Lindgren, maria.lindgren@se.teleperformance.com
0703543040
Maria LIndgren
Maria Lindgren
0703543040
Maria Lindgren, Recruiter
0703-543040
Maria Lindgren, recruiter
maria.lindgren@se.teleperformance.com
Maria Lindgren
maria.lindgren@se.teleperformance.com
Jessica Rundgren
Maria Lindgren, maria.lindgren@se.teleperformance.com
Maria Lindgren, Rekryterare
+46 703 54 30 40