TryggHansa söker helpdeskperson

Arbetsbeskrivning

Trygg-Hansa är ett av Sveriges största försäkringsbolag med nästan 2 miljoner kunder.Vi är en del av Royal & SunAlliance, ett av världens största och ledande försäkringsbolag.Royal & SunAlliance har fokus på sakförsäkringar och verksamhet i 30 länder.Det betyder att vi får tillgång till en enorm, internationell kunskapsbank, som gör arbetet med våra svenska försäkringar ännu bättre och effektivare.Vårt mål är alltid att ge våra medarbetare och kunder anledning att rekommendera oss.Att förstå kundernas behov är centralt - från den enskilda individen till våra globala kunder.Vi söker nu en person med tillsvidareanställning samt en person som vill arbeta på ett års vikariat i vår Nordiska helpdesk.Beskrivning av tjänst: Den Nordiska HelpDesken ansvarar för all typ av "firstline" användarstöd och stödjer användarna på Trygg-Hansa samt Codan.Avdelningen är organisatorisk placerad i IT Operation & Support.Du kommer att ingå och arbeta i, och med ett nordiskt team.Supportärenden från alla användare i Sverige rapporteras till IT via Nordic HelpDesk och omfattar alla former av IT-problem gällande både mjuk -och hårdvara, lösenordshantering, behörigheter, Lotus Notes, etc. Ansvarsområde: Nordic Helpdesk är ansvarig för att samtalen och problemen löses så fort och professionellt som möjligt, med minst möjliga störning för användaren, distribuering och installering av program remote samt deltagande i Problem & Change möten.Arbetsuppgifter: .Besvara inkommande samtal gällande problem i miljön..Försöka lösa så mycket ärenden som möjligt vid första kontakt med kund, med ev.hjälp från secondline support..Att informera användare om eventuella driftstörningar..Upprätthållande av gällande service-, support avtal samt processer i IT. .Registrera samtliga samtal i vårt ärendehanteringssystem..Uppdatera användarinformation till våra användare, ex tips, tricks samt vägledning löpande på intranätet..Löpande uppdatera dina kollegor i Danmark på nya lösningar samt om det uppstår problem. Viss arbetstidsförskjutning samt jour tillämpas.Tempot är varierande och fokus ligger på att ge god och tillförlitlig service.Din profil: Du har PC-utbildning samt erfarenhet från branschen, grundläggande kunskaper om LAN, TCP/IP, DHCP och DNS, goda kunskaper om Office samt mycket bra sociala egenskaper och rätt attityd gällande service till kunder.Det är vikigt att du är flexibel och kan arbeta i en föränderlig organisation, samtidigt som du är processorienterad, ordningsam och lyhörd.Du kan leva upp till ingångna avtal, är stresstålig, engagerad och noggrann i dina arbetsuppgifter samt en mycket god teamplayer, som kan inspirera och på ett positivt sätt hjälpa gruppen framåt. Du kan kommunicera på svenska, engelska samt ha god förståelse för det danska språket.Vi erbjuder marknadsmässiga villkor, ett roligt och dynamiskt jobb och en chans att utvecklas tillsammans med ett kanongäng med högt i tak.Ansökan: Trygg-Hansa samarbetar med Hays i denna rekrytering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Nathalie Johansson
0858804337
Christin Rach

Konsult Andreas Stenlund
08 588 043 59
Konsult David Albenius
08 588 043 88
Researcher Carolina Osterman
0858804308 0704506006
Researcher Carolina Osterman
08-588 043 08 070-450 60 06
Rekryteringskonsult Mari Jehrlander
08-588 043 67
Rekryteringskonsult Ulrika Lind
0858804306 0704506004
Researcher Carolina Osterman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hays AB
  • 2 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 4 april 2008
  • Ansök senast: 4 maj 2008

Besöksadress

STUREPLAN 4C
STOCKHOLM

Postadress

STUREPLAN 4C
STOCKHOLM, 11446

Liknande jobb


IT-Supporttekniker

IT-Supporttekniker

5 november 2024

Servicedesktekniker

Servicedesktekniker

5 november 2024