Trygghetscentralen söker extra personal till sommaren

Trygghetscentralen söker extra personal till sommaren

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som trygghetsoperatör har du daglig kontakt med resenärer, trafikpersonal, polis, SOS Alarm och andra intressenter. När ett larm kommer in är det du som säkerställer att ledningscentralen har all information om vad som inträffar och du ansvarar också för att få ut trygghetsresurser (väktare, ordningsvakter, trygghetsvärdar m.fl.) till platsen så fort som möjligt. I ansvaret ingår att alltid upprätthålla hög tillgänglighet, ge god service och ett bra bemötande.
Vid Trygghetscentralen arbetar vi med ett antal olika stödsystem som bland annat radiokommunikation, kamerabevakning, larmhanteringssystem och händelseregister där alla incidenter redovisas. Vi tar dagligen emot samtal från SL:s resenärer och inom kort förstärks kontaktvägarna med en chatt.
På SL:s Trygghetscentral arbetar vi dygnet runt årets alla dagar och våra trygghetsoperatörer i skift. Vi erbjuder en timanställning med start under maj månad. Inledningsvis  kommer du att få en 10 veckors utbildning där du deltar på heltid. Efter avslutad utbildning kommer du att arbeta treskift på ett rullande schema under sommaren.
Vad vi kan erbjuda dig
Enligt våra medarbetare är vår samlade kompetens och det gemensamma engagemanget utmärkande för vår verksamhet. Här finns också chefer och ledare som jobbar för att skapa och bibehålla ett öppet klimat. Tillsammans bidrar vi till Stockholms samhällsutveckling genom att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2,3 miljoner invånare. Vårt uppdrag – den gemensamma resan.  
Vi sitter i trevliga lokaler på Västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken. 
Vad vi söker efter
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet.
För att trivas i rollen som Trygghetsoperatör har du en personlig mognad och förmåga att växla upp och arbeta i högt tempo. Arbetet är till stor del händelsestyrt och präglas av oförutsägbarhet. Du kan ibland behöva hantera mycket allvarliga situationer, där människor är utsatta eller är i en krisladdad händelse och behöver ditt stöd och empati. Du har en mycket god samarbetsförmåga och trivs i en roll där du, med hög servicekänsla och prestigelöshet, hanterar både interna och externa kontakter. Vi månar om den goda stämning som finns i gruppen idag och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vidare har du:
God kännedom om Stockholms lokaltrafik och geografi, då du kommer att vara ansvarig för att förmedla larm och direktiv till säkerhetspersonal.
God datorvana och förmåga att sakligt kunna uttrycka dig i tal och skrift då det ingår i rollen att dokumentera händelser i trafiken.
God förmåga att kunna bedöma och fatta snabba beslut i pressade situationer. Det här är ett arbete för dig som är en lagspelare men ändå trivs i en självständig roll.
Det är meriterande om du även har erfarenhet av att arbeta vid en större ledningscentral inom larm, säkerhet alternativt bevakning samt ledarskapserfarenhet och erfarenhet från kollektivtrafikrelaterad verksamhet. Meriterande är också om du har erfarenhet från kundtjänstverksamhet, och arbetat med att hantera kundkontakter i inkommande samtal och chatt.
Information och ansökan
Frågor gällande tjänsten hänvisas till rekryterande chef Anna Isander, tfn: 08-686 3271. Har du frågor om rekryteringsprocessen hänvisas till HR Partner Susanna Pap Björk, tfn: 08-686 3645.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll kommer att genomföras innan anställning. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.

Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.
Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Sista ansökningsdag är 2021-04-04.
Vi ser fram emot din ansökan!

Fackliga kontaktpersoner
Amir Sokolović, SACO, tfn 08-686 3706
Arne Grundberg, Vision, tfn 08-686 18 88

Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida www.sll.se/tfjobb. Du hittar oss också på Linkedin.

Nyckelord: ledningscentral, larm, trygghet, stödsystem, radiokommunikation, kamerabevakning

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Magnusson
08-736 28 47
Sophia Blåvall
08-686 16 25
Erika Flodström
08-686 1822
Åsa Sönnergaard

Sophia Blåvall

Sophia Blåvall

Katarina Thomasson
08-736 11 26
Jannica Chinos

Matts Henriksson

Jannica Chinos
070-7863674

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikförvaltningen
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2021
  • Ansök senast: 4 april 2021

Besöksadress

Lindhagensgatan 100
None

Postadress

11218
0180, 11218

Liknande jobb


22 januari 2024

16 november 2023