OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Länsförsäkringar Kalmar län
När du jobbar hos oss på Länsförsäkringar Kalmar Län blir du omedelbart en del av en stark, positiv kraft i vårt lokalsamhälle. Den viktigaste resursen i vårt arbete är våra mer än 230 kompetenta medarbetare - du och dina kollegor, som alla bidrar till vårt mål att vara den ledande aktören inom bank och försäkring här i länet. Eftersom vi har våra kunders bästa som enda mål är det viktigt för oss att finnas så nära våra kunder som möjligt. Därför har vi egna kontor från norr till söder i vårt avlånga län – i Västervik, Vimmerby, Oskarshamn, Kalmar, Nybro och Borgholm. Vår vardag präglas av samarbete, gemenskap och glädje. Men det finns också något annat som genomsyrar hur vi tänker och agerar. Eftersom vi ägs av våra kunder har vi alltid våra kunders långsiktiga bästa i åtanke. Vi tror helt enkelt på det vi gör och är måna om att du som jobbar hos oss ska trivas och utvecklas både inom yrket och som människa. Vi är här för länet, här för kunderna och här för dig.
Om jobbet
Vi har sedan 2020 en väl etablerad avdelning för trygghetsbesök, skadedjurssanering och besiktning som drivs i egen regi.
Som Trygghetstekniker ingår du i ett team vars uppdrag är att bidra till ett enkelt, tryggt och skadefritt liv för våra kunder.
Jobbet innebär att hjälpa våra kunder att identifiera och förebygga risker i bostaden inom områden som till exempel vatten, brand och skadedjur. I jobbet ingår även att identifiera och åtgärda skadedjursproblem samt utforma lämpliga lösningar eller metoder för att hjälpa kunden.
Större delen av din arbetstid är hos våra kunder i länet och du har en viktig roll där du är ambassadör för vårt varumärke och blir en nyckelperson i arbetet med att leverera trygghet till våra kunder när dem behöver oss som mest.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och du har din utgångspunkt från den norra delen av vårt län, Vimmerby alt Västervik men med hela länet som din arbetsplats. Du jobbar självständigt med stöd från övriga i kollegor i gruppen. Vi tillhandahåller branschspecifik utbildning inom områden som eventuellt saknas.
Vem är du?
Vi är säkra på att du är duktig på att möta våra kunder med ett stort leende och att vara ambassadör för hela vårt bolag. Vi söker en engagerad och självgående person som är proaktiv och har en professionell framtoning i dialog med våra kunder. Då kundkontakten är central i rollen ser vi att du har lätt för att skapa och upprätthålla långsiktiga relationer, är serviceinriktad och förtroendeingivande. För att kunna förebygga och lösa problem hos våra kunder ser vi också att du är analytisk och problemlösande. Vi värdesätter din öppenhet för att till exempel ta till dig nya arbetssätt och metoder, men även genom att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter till andra.
Vi vill att du har en god förståelse för hur ett hus är konstruerat, är praktiskt lagd och kan på ett pedagogiskt sätt förklara för kunden vilken förebyggande åtgärd som är lämplig. Tjänsten kräver utbildning på lägst gymnasienivå samt B-körkort. Har du tidigare erfarenhet av skadedjursbranschen är det meriterande. Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av ett arbete med mycket kundkontakt och att detta är något som du trivs och vill fortsätta med. Vi ser att du har god IT-vana samt vana vid digitala hjälpmedel så som smartphones/läsplattor. För oss är det viktigt att du delar våra värderingar; Engagemang, Tillit och Öppenhet samt tar ansvar för att skapa en positiv LF-anda på arbetsplatsen.