OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Beskrivning
Vårt Äldrecentrum håller på att byggas upp och består av Skogslyckans Vård- och Omsorgsboende, där finns avdelningar både för personer med demenssjukdom och för personer med stort vård- och omsorgsbehov, samt Skogslyckans Trygghetsboende som är till för personer som fyllt 70 år som känner sig otrygga eller isolerade, men som inte har så stora behov av vård att de behöver plats i särskilt boende.
Skogslyckans Äldrecentrum ligger med närhet till båda skog och stad vid Skogslyckans centrum, här finns också bland annat dagverksamhet, restaurang och hemtjänsten utgår härifrån.
För oss innebär livskvalitet att få ha inflytande över sitt dagliga liv och sitt eget hem - att bli sedd och respekterad är en grund för trygghet och trivsel.
Arbetsuppgifter
Hos oss erbjuds du ett självständigt och varierande uppdrag där du kommer att få vara delaktig i att utforma rollen som trygghetsvärdinna/aktivitetssamordnare, likväl som du kommer att vara delaktig i teamet som arbetar med att bygga upp Skogslyckans Äldrecentrum.
Som trygghetsvärdinna/aktivitetssamordnare bidrar du på olika sätt till att skapa trygghet för de boende. Du ansvarar bland annat för att planera, initiera och genomföra varierande aktiviteter, som ska vara väl anpassade till våra olika målgruppers behov och önskemål på både individ- och gruppnivå och som ska bidra till att bibehålla välbefinnande och möjliggöra en meningsfull tillvaro.
Arbetet innefattar att ta kontakter med andra verksamheter samt externa aktörer som kan vara aktuella för att genomföra olika aktiviteter. I tjänsten ingår också ansvar för gemensamhetslokaler, med t.ex. viss städning, samt visst ansvar för t.ex. tvätt, beställningar, redovisning och förrådshantering.
Kvalifikationer
Du ska ha godkända betyg från utbildning inom omvårdnadsprogrammet som undersköterska eller utbildning som terapibiträde. Erfarenhet av liknande arbete inom äldreomsorg är en merit. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, eftersom arbetet kräver ett stort engagemang, flexibilitet, initiativförmåga och lyhördhet för de äldres behov.
Som person är du initiativrik, handlingskraftig och har förmågan att entusiasmera och engagera andra människor. Lika viktiga är att förstå de olika målgruppernas behov och har förmågan att tillvarata deras intressen.
Arbetet innebär att du ska kunna arbete mycket självständigt men även ha förmågan att samarbeta med olika samarbetspartners, du ska vara professionell i din yrkesroll och ha förmågan att vara flexibel och serviceinriktad. Du har ett nytänkande som kan omsättas till praktik och leder till resultat. Är du dessutom kreativ och positiv så kommer du att lyckas extra väl i denna roll.
Arbetstiderna är i första hand förlagd till dagtid, men även kvällar och helger ingår i uppdraget.
Körkort är ett krav då tjänsten innefattar att t.ex. köra minibuss under utflykter.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.