OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
På teknisk support kommer du att fjärrstyra larm och arbeta med teknisk rådgivning via telefon och mail. Du kommer att ge support till installatörer, kundservice samt larmcentral för att på bästa sätt vägleda och hjälpa dem med deras olika frågor och problem. Ambitionen är att lösa huvudparten av ärendena redan vid första tillfället, vilket ställer höga krav på ditt engagemang, driv och viljan att förbättras.
Tjänsten innebär även arbete med test av larmkomponenter, viss nyckelhantering samt PDA och IT. Du kommer att ingå i Sector Alarms tekniksupportgrupp där vi utför en del fältarbete såsom installation och service av larmsystem.
Krav på person
Vi söker dig som är intresserad av och har förståelse för teknik samt har ett logiskt tänkande. Det är meriterande om du har erfarenhet av larminstallationer eller svagströmsinstallationer.
Vi ställer som krav att du har gymnasieutbildning, god datavana och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Du har en god servicekänsla och har mycket god social kompetens. Du är inte rädd för att ta egna initiativ och har bra förmåga att arbeta både i grupp och individuellt.
För att vara framgångsrik i rollen krävs att du är målmedveten, kundorienterad och noggrann. Du är strukturerad och gillar nya utmaningar. Det är en förutsättning att du trivs med att hjälpa människor och kan bemöta användarna på ett ödmjukt och professionellt sätt. Eftersom arbetsbelastningen kan variera under dagen är det viktigt att du har en förmåga att tempoväxla samt hantera stress.
För rätt person finns mycket goda möjligheter att utvecklas såväl tekniskt som personligt.
Placering
Huvudkontoret i Göteborg