OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sector Alarm är en totalleverantör av trygghet och säkerhet för privata hem. Sector Alarm växer snabbt och har idag verksamhet i Norge, Spanien, Irland och Sverige. Koncernen Sector Alarm har över 320 000 kunder och är den näst största aktören på den svenska marknaden för hemlarm och trygghet i bostäder. Sedan etableringen 1989 har företaget utvecklats till att idag vara det näst största larmföretaget i Europa. Det svenska bolaget med huvudkontor i Göteborg har funnits sedan 2000. Sector Alarm har som långsiktigt mål att bli det ledande företaget för hemlarm i Europa. Det finns en stabil värdegrund och ledorden kundorienterad, förbättringsvillig, målmedveten och pålitlig efterlevs i hela organisationen.
Arbetsbeskrivning
På teknisk support kommer du att fjärrstyra larm och arbeta med teknisk rådgivning via telefon och mail. Du kommer att ge support till installatörer, kundservice samt larmcentral för att på bästa sätt vägleda och hjälpa dem med deras olika frågor och problem. Ambitionen är att lösa huvudparten av ärendena redan vid första tillfället, vilket ställer höga krav på ditt engagemang, driv och vilja att förbättras.
Tjänsten innebär även arbete med test av larmkomponenter. Du kommer att ingå i Sector Alarms tekniksupportgrupp där vi utför en del fältarbete såsom installation och service av larmsystem.
Krav på person
Vi söker dig som är intresserad av och har förståelse för teknik samt har ett logiskt tänkande. Det är meriterande om du har erfarenhet av larminstallationer eller svagströmsinstallationer.
Vi ställer som krav att du har gymnasieutbildning, god datorvana och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Du har en god servicekänsla och har mycket god social kompetens. Du är inte rädd för att ta egna initiativ och har bra förmåga att arbeta både i grupp och individuellt.
För att vara framgångsrik i rollen krävs att du är målmedveten, kundorienterad och noggrann. Du är strukturerad och gillar nya utmaningar. Det är en förutsättning att du trivs med att hjälpa människor och kan bemöta användarna på ett ödmjukt och professionellt sätt. Eftersom arbetsbelastningen kan variera under dagen är det viktigt att du har en förmåga att tempoväxla samt hantera stress.
För rätt person finns mycket goda möjligheter att utvecklas såväl tekniskt som personligt.
Övrigt
Sector Alarm har kollektivavtal med Unionen. Företaget är också anslutet mot företagshälsovård och vi driver ett aktivt friskvårdsarbete. Lönen består av fast månadslön samt bonus. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Placering
Huvudkontoret i Göteborg