Tull- och orderadministratör

Tull- och orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Vi är ett fristående logistikföretag med lång erfarenhet som erbjuder logistiklösningar inom tredjepartslogistik, marknadslogistik och e-handel. Vi har idag lager och kontor i Stockholm samt Göteborg och arbetar utifrån dina behov och önskemål.


Dina arbetsuppgifter
Som Tulladministratör hos Storex har du en bred roll med stor variation i dina arbetsuppgifter. Rollen som tulladministratör innebär bland annat:

• Att utfärda export/importdeklarationer
• Säkerställa att rätt information skickas löpande till Tullverket
• Att informera sig om samt att följa de krav som gäller enligt företagets tillstånd
• Egenkontroller

Tjänsten innefattar även orderadministration och innehåller följande arbetsuppgifter:

• Handläggning av order från kund
• handläggning av inköpsorder kopplad till kundorder
• utfärda och hantera orderbekräftelser
• omplanering av order
• leveransbevakning
• inrapportering av gods
• fakturering och kreditering

Rollen innebär daglig kontakt med kunder och leverantörer via telefon och mail.


Din profil
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av att arbeta med tullfrågor och även någon form av logistikerfarenhet. För att lyckas väl i roller krävs kompetens inom förtullning, import- och exportdeklaration, tullager och tullsystem. Som person är du noggrann, strukturerad och har en god samarbetsförmåga.

Krav:
Erfarenhet av arbete med tullfrågor
Gymnasieutbildning
Språkkunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift
Erfarenhet av affärssystem/lagersystem är meriterande
Datorvan

Som person är du är utpräglad teamplayer som har lätt för att samarbeta i grupp. Du har också förmågan att arbeta självständigt mot fastställda mål. Du är positiv och engagerad och gör ditt yttersta för att för att hitta lösningar på utmaningar. Vidare är du serviceinriktad, professionell och prestigelös. Du är ansvarsfull och har god organisationsförmåga.

Ansökan:
Storex samarbetar i denna rekrytering med Söder & Co. Sista ansökningsdag är 2021-05-02. Ansökningarna behandlas löpande så ansök gärna via vår hemsida redan idag, www.soderco.se. Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse.
För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Friberg 0760–502057.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söder & Co Göteborg AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2021
  • Ansök senast: 2 maj 2021

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024