OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du god erfarenhet inom speditionsbranschen? Samt är van vid tullklarering av både import och export? Nu har du chansen att kunna specialisera dig inom detta område och få tillhöra ett framgångsrikt speditionsbolag som erbjuder sina kunder hållbara logistiklösningar över hela världen.
Greencarrier Freight Services är ett speditionsföretag, numera en del av JAS Worldwide, som erbjuder smarta och hållbara logistiklösningar och supply chain management-tjänster. Från våra kontor i Norden och Baltikum, Polen och England erbjuder vi globala logistiklösningar.
Nu kan du med dina spetskunskaper bli en viktig byggsten och bidra till att vi kan fortsätta leverera hög kvalitet i de logistiklösningar vi erbjuder runt om i världen. I och med världens snabba förändringar så påverkar det även svenska företagens internationella handel. Händelser såsom Brexit, förändrade politiska lägen, införande av handelshinder i olika länder
runtom i världen samt digitaliseringen påverkar även hur man på ett kompetent sätt framöver måste hantera företagens tullfrågor.
Ansvarsområden
För att fortsatt kunna utveckla och tillgodose våra kunders behov och samtidigt anpassa oss till förändringar på marknaden, fokuserar nu Greencarrier Freight Services på att bli en ännu mer affärsdriven organisation inom JAS Worlwide. I denna satsning behöver vi utöka kompetensen i organisationen med en expert inom tull och försäkringar i hantering av större reklamationer.
I rollen som Tull- och Reklamationsansvarig är du en del av den centrala tull-och reklamationsavdelningen för hela den svenska organisationen, och rapporterar direkt till Platschef i Göteborg. Då rollen är ny, finns stora möjligheter för rätt person att vara med och påverka och utveckla både rollen och avdelningen vidare.
Tjänsten innebär främst ansvar för reklamationer som kräver bredare kompetens och fokus.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att:
Driva och förbättra vår reklamationsprocess
Stötta operations/sales i mer komplicerade reklamationsärenden
Ta fram reklamationsrelaterad statistik
Vara uppdaterad och kunnig i försäkringsfrågor
Vara uppdaterad och kunnig i NSAB
Utbilda vår personal i reklamation, försäkring och NSAB
Samarbeta med vår Customs Manager i tullärenden
Kvalifikationer
Vi söker antingen dig som redan har några års erfarenhet som speditör men som skulle vilja satsa mer på att specialisera dig inom detta område och ta chansen att självständigt driva och utveckla området i samarbete med kollegor, kunder och leverantörer.
För att lyckas och trivas i rollen krävs det att du:
Har god erfarenhet inom speditionsbranschen
Är van vid tullklarering av både import och export samt reklamationer och försäkringsfrågor
Har lämplig tullutbildning
Är väl insatt i Nordisk Speditörsförbunds Allmänna Bestämmelser (NSAB) samt försäkringsfrågor inom logistik och transporter.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Det är även meriterande om du har en god erfarenhet av CargoWise.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och tror att du som person är analytisk och noggrann med detaljer. Du är även lyhörd och värdesätter ett gott samarbete både med kollegor och kunder. Du ska trivas i en roll då du behöver ha en god kommunikativ förmåga och lösningsorienterat förhållningssätt i dialog med kunder och myndigheter.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-05-27. Ansök gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Greencarrier Freight Service och Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen var vänlig kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristin Svensson, kristin.svensson@randstad.se
Om företaget
Greencarrier Freight Services is a freight forwarding company that offers smart and sustainable logistic solutions and supply chain management services. As part of JAS Worldwide, we have access to a network of over 280 offices in 49 countries, using all modes of transport including ocean, air, road, and rail solutions. As part of 6000 employees with a culture of respect, honesty, integrity, and diversity – People make the difference.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044