OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ABG Logistic är ett nära och lokalt företag, med kunder och samarbetspartners över hela Sverige och Internationellt. Vi arbetar sedan 14 år, men med en samlad erfarenhet på mer är 40 år, med tull, transport och logistik och finns med vårt kontor i Stillerydshamnen i Karlshamn. Mer information om oss hittar du på vår hemsida www.abglogistic.com.
Vi erbjuder nu en tjänst med varierande arbetsuppgifter som tull- och transportadministratör. Tulladministration innebär bland annat tulldeklarering av import och export, hantering av transiteringar, hantering av lagerbokföring för tillfällig lagring och tullager samt intrastatrapportering. Transportadministration inkluderar uppgifter som bokningar av transport, utfärdande av nödvändiga dokument samt övrig transportadministration. Båda rollerna kräver hög servicekänsla och god förståelse för kundernas önskemål.
Som person är du samarbetsvillig, drivande och trivs med att ha ett stort eget ansvar. Du arbetar strukturerat och organiserat, och har lätt för att prioritera olika arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete och kundbemötande, liksom givetvis om du har någon erfarenhet av arbete med tull- och/eller transportadministration sedan tidigare. Arbetet kräver goda kunskaper i engelska, liksom i MS Office. Då vi eftersträvar en jämn åldersfördelning, ser vi gärna yngre sökande.
Provanställning 6 månader tillämpas, arbetstidens omfattning är inledningsvis deltid med utökning genom mertid till effektiv arbetstid på 50 – 100 %. Tillträde efter överenskommelse.
Har du några frågor är du välkommen att kontakta Anders Carlsson via telefon 0705-265232 eller e-post anders.carlsson@abglogistic.com.
Skicka din ansökan till anders.carlsson@abglogistic.com, senast 2021-09-20.
Vi ser fram emot din ansökan!