OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu letar vi efter vår nya stjärna som vill ta plats i vårt glada och kompetenta tull-gäng, trivs du att jobba med administrativa uppgifter och ha kundkontakt? Då kan det vara dig vi letar efter!
Om rollen:
Rollen kommer att innebära administration av tulldokument i både Sverige och Norge och du arbetar både med självständiga arbetsuppgifter och uppgifter som kräver samarbete med dina övriga kollegor. I ditt arbete ingår produktion av olika tullhandlingar med daglig kundkontakt. Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar med möjligheter att utveckla dina yrkeskunskaper. Du arbetar i ett högt tempo utan att försaka kvalitén med målet att efterleva de krav och regelverk som finns kopplat till tullprocessen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med en 6 månaders provanställning.
Din profil:
Vi söker dig som kan arbeta självständigt, med stöd av en kollega som arbetar med samma uppgifter. I ditt arbete är du organiserad och jobbar på ett strukturerat sätt och känner dig trygg i att ta eget personligt ansvar. I rollen som tulladministratör är det viktigt med hög integritet och att vara noggrann med att följa de fastställda rutiner som finns. God datorvana är ett krav.
Vi ser gärna att du:
• Har professionella kunskaper i svenska och engelska i tal samt skrift
• Har goda kunskaper i Microsoft Excel
• Har utbildning på gymnasienivå
Meriterande:
• Om du tidigare har genomgått någon del av tullverkets kursutbud eller likvärdig utbildning.
• Om du tidigare arbetat i tullhanteringssystem
Du kommer att ingå i ett glatt team på totalt 8 personer och arbetet kommer att utföras på vårt kontor i centrala Norrköping. Du rapporterar till Customs Manager.