OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Just nu söker vi en Tulladministratör för kunds räkning till deras huvudkontor i Täby. Uppdraget är på heltid i sex månader framåt med möjlighet till förlängning.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att
- Ansöka om och hantera tulltillstånd
- Hantera förfrågningar och revisioner från tullmyndigheterna
- Utfärda ursprungsdokumentation för material i maskiner och reservdelar
- Hitta och implementera kostnadsbesparingsmöjligheter som rör bland annat tullbestämmelser och ursprungsregler
- Kontinuerligt granska import- och exportflöden med processäkerhet och efterlevnad i fokus
- Arbeta med tullärenden i globala sammanhang
Du kommer att arbeta i ett motiverat och samarbetsinriktat team bestående av logistikspecialister och order- och exportpersonal.
Vem är du?
För att lyckas och trivas i tjänsten tror vi att du
- Har god samarbetsförmåga såväl inom organisationen som utåt dotterbolag och kunder
- Är självgående och vill satsa på din egen utveckling
- Är öppen för förändringar
- Är analytisk och noggrann och kan arbeta på ett strukturerat sätt med flera ärenden parallellt
- Har erfarenhet av att arbeta i en global organisation
- Är kommunikativ och uttrycker dig väl på såväl svenska som engelska i tal och skrift
- Har god administrativ förmåga samt dator- och systemvana
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Skicka ansökan” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar varefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra personalansvariga arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.
Vi erbjuder
Arena Personal är ett auktoriserat bemanningsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Vi har funnits som aktör i bemannings- och rekryteringsbranschen i över 20 år. Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos erbjuder vi därför bland annat:
- Marknadsmässig lön
- Personlig och stöttande konsultchef
- Kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet
Som bemanningsanställd får du viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär.
Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!