Tulladministratör Kväll

Tulladministratör Kväll

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en administrativt lagd person som kanske är på jakt efter ditt första jobb där du kan lära och utvecklas? 
Är du en ansvarsfull och effektiv person som letar efter ditt nästa administrativa jobb? Trivs du med att jobba på kontor och med datorn som ditt främsta arbetsredskap?
Är du en person som är noggrann, strukturerad och gillar att arbeta effektivt och uppnå dagliga mål? Då kan vi ha jobbet för dig!


Randstad söker nu tulladministratörer till Postnord i Örebro, som är beläget i Pilängen. 
Detta är ett uppdrag med start omgående och minst 6 månader, men det finns goda chanser till förlängning.
Anställningen är schemalagd på kvällstid måndag till fredag 14:30-23:00, och omfattar 100% av en heltidsanställning. Lönen är en fast månadslön som ligger på 22 000:- + OB-tillägg.


PostNord finns beläget i Pilängen och finns i moderna och ljusa lokaler.
I teamet jobbar ungefär 10 medarbetare som dagligen jobbar tillsammans för att uppnå gemensamma mål. 
Hos PostNord finns många och stora utvecklingsmöjligheter för rätt person. Vi söker någon som strävar efter att utvecklas i rollen som tulladministratör, och som har en ambition att ta sig vidare i karriären och som kan se detta som en språngbräda för sin vidare utveckling. 
Vi kommer dagligen att erbjuda dig stöttning, målsättning och coachning i din resa hos PostNord.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
Hantera all Postnords kommersiella exporter till Norge från någon av våra 13 olika styckegodsterminaler och sorteringsterminaler. 
Paket, pall och styckegods. Vi skickar cirka 12 lastbilar från våra terminaler varje dag. Samt flertalet direktbilar från storkunder.
Förekommer även import hantering från Norge.
Stötta terminaler med tullhanteringen genom telefon och teams.
Kundkontakt mestadels genom mejl, men förekommer även telefonsamtal.
Hantera stoppade bilar på gränsen. Detta innebär kontakt med åkerier, transportledare, svenska och norska tullverket.

Utbildning kommer att ske på plats och byggas på efterhand för att öka kompetensen och utveckla arbetsuppgifterna. 

Arbetstider
08:00-17:00


Kvalifikationer
För den här tjänsten behöver du ha fullständig gymnasieutbildning. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt men också i team för att uppnå de gemensamma målen och leverera hög kvalité mot kunderna. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska, fler språk är meriterande. Vi ser gärna att du har mycket god datorvana samt noggrannhet i jobbet som utförs. Som person ser vi att du är driven och strukturerad i ditt arbetssätt samt välkomnar problemlösning.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Urval sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag!


För att lyckas i rollen som administratör bör du ha: 
God datorvana för att enkelt kunna navigera i tullprogrammet och arbeta med datorn på ett effektivt sätt.
Vara positiv och flexibel som person, då det förekommer kontinuerliga förändringar inom system och lagar inom koncernen
Kunna arbeta självständigt och tänka utanför boxen för att lösa problem. 
Fullständig gymnasieutbildning.
 Uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska. 
 Ha en god datorvana då rollen kräver att man jobbar mot ett visst mål/hastighet i sina ärenden. 
 Körkort och tillgång till bil


Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2023
  • Ansök senast: 18 december 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024