Tulladministratör till hemelektronikbolag

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en tulladministratör. Vår kund är ett internationellt bolag inom hemelektronik som sysselsätter över 50 000 medarbetare och har kontor runt om i hela världen. De sitter i fina lokaler strax norr om Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag med start i december. För rätt person kan uppdraget leda till en anställning direkt hos vår kund.

Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter


Som tulladministratör kommer du att ansvara för tullflödet för importer och exporter till från och från icke EU-länder, primärt Asien och Norge. Flödet hanteras i interna, Oracle-baserade system. Du kommer att hantera i huvudsak vår kunds samtliga produkter men även marknad- och säljmaterial.Arbetet omfattar dagliga kontakter med tullagenter, interna intressenter, rapportering och uppföljning.

Andra förekommande arbetsuppgifter:

- Hantera klassificering av produkter enligt svenskt och norskt tullregelverk.

- Uppdatera HS-koder och tariffer per produkt

- Följa upp och rapportera i frågor gällande tull och tullhantering

- Hålla dig uppdaterad om och säkerställa att gällande regelverk efterföljs

- Hantera tulldeklarationer, tillhörande dokument och certifikat och arkivering

- Följa upp, kontrollera och stämma av att tullräkningar, deklarationer och tariffer är korrekta

- Dokumentera och utveckla processer och hantering

- Hantera tull-relaterade fakturor

- Göra omprövningar och uppföljning av dessa

- Ansvara för uppföljning av myndighets- och internkontroller



Lämplig bakgrund:


- Eftergymnasial utbildning
- Minst 3 års erfarenhet av liknande uppgifter
- Vana av att jobba i komplexa system (Oracle, SAP, etc)
- Mycket god administrativ förmåga
- Mycket noggrann
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet, fokus på Excel
- Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift
- Lösningsorienterad

Vänligen sök tjänsten snarast då tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstiden har löpt ut.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 11 oktober 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


26 september 2024

20 juni 2024