Tulladministratör till kund i Landvetter

Tulladministratör till kund i Landvetter

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din karriär och vill få fot in på ett internationellt samt välkänt logistikföretag? Har du kanske en utbildning inom logistik alternativt erfarenhet av en serviceorienterad roll och önskar att jobba mer administrativt? Då är detta det perfekta instegsjobbet för dig!

Om tjänsten
I denna tjänst kommer du via oss på OnePartnerGroup arbeta hos vår kund i Landvetter som tulladministratör. Du kommer att tillhöra en specialistavdelning på företaget som ansvarar in- och utförtullning av tullpliktiga sändningar. Tjänsten är av administrativ karaktär där du arbetar med export- eller importförtullningar samt olika former av rapportering i dataprogram. För att vara framgångsrik i tjänsten krävs hög servicekänsla, kvalitet samt en kombination av noggrannhet och effektivitet. Vi kräver ingen förkunskap inom området tidigare. Du får en gedigen utbildning inom området i samband med din introduktion. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
• hantera export- eller importförtullningar
• arbeta med uppföljningar
• arbeta med olika former av rapportering i datasystem
• representera organisationen i varje kontakt såväl intern som extern
• agera kundvårdande

Det finns goda möjligheter att få utvecklas i tjänsten och som en del av ett marknadsledande logistikföretag har du möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. Arbetstiderna är 13:30-22:00 med placering i Landvetter. Således är det bra om du har körkort och tillgång till bil alternativt bor nära Korsvägen för att kunna ta flygbussen ut till arbetsplatsen.

Din profil
Vi tror att du som söker är i början av din karriär, gärna med något års arbetslivserfarenhet av serviceorienterad roll. För att vara framgångsrik i tjänsten ser vi att du har en mycket god känsla för service och vad det innebär. Du kommer att arbeta i en händelserik miljö som ställer krav på en god organisationsförmåga, flexibilitet och förmåga att kunna fatta egna beslut. Vi söker dig som är en lagspelare där det faller sig naturligt för dig att vara social och kommunicera både internt och externt. Vidare ser vi att du tar ansvar och är noggrann i ditt arbete, samt att du kan hantera en ojämn och tidvis hög arbetsbelastning.

Kvalifikationskrav:
• ha god datorvana
• ha gymnasieutbildning
• kunna kommunicera flytande muntligt och skriftligt på svenska och engelska.
• tjänsten kräver utdrag ur Polisens belastningsregister samt godkänd kontroll hos Transportstyrelsen.

Relevant utbildning/erfarenhet är meriterande.

Övrigt
Omfattning: Heltid
Startdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: mån-fre kl: 13:30-22:00
Plats: Landvetter, möjlighet till hemmaarbete någon dag i veckan på sikt

Känner du att denna tjänst passar dig? Vänta inte med att söka! Urval och intervjuer sker löpande. För frågor om tjänsten ring ansvarig rekryterare Anel Bosnjo på 0734304996 eller maila anel.bosnjo@onepartnergroup.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Pauline Pettersson

Pauline Pettersson

Piero Gatica

Sara Ernström

Sara Ernström

Fredrik Moberg

Jeanette Hjalmarsson
0729-745500
Eldin Ljutovac

Jeanette Hjalmarsson

Magnus Olausson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2023
  • Ansök senast: 5 januari 2024

Besöksadress

Österängsvägen 3, JÖNKÖPING
None

Postadress

Österängsvägen 3
JÖNKÖPING, 55463

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024