Tulladministratör till ledande Tekniskt Bolag

Tulladministratör till ledande Tekniskt Bolag

Arbetsbeskrivning

Sök jobbet som Tulladministratör om du vill arbeta för ett ledande tekniskt företag och spela en nyckelroll i företagets logistikprocesser. Du kommer att arbeta i en erfaren och motiverad personalgrupp, och ha möjlighet att utvecklas professionellt inom en öppen och flexibel arbetsmiljö. Bolagets globala närvaro ger dessutom möjlighet till internationell erfarenhet och utveckling av internationella kulturella kompetenser.

OM TJÄNSTEN:

Tull är en av de viktigaste delarna i logistikprocessen. Om du är rätt person för detta jobb kommer du att inse möjligheten att spela en nyckelroll för företagets prestationer inom detta område. Du kommer att se hur nyttan och resultatet av rätt verktyg, metoder, processer och mål kommer att driva positiv förändring i alla delar av företaget. Hur organisationen kan utmanas att kontinuerligt förbättra och hur resultaten avseende de olika processer de arbetar med kommer att bidra både till företagets tillväxt och till din egen professionella utveckling.

Denna position kommer att rapportera till Produktionsstöd och utgående chef, och hantera tullprocesser, förfrågningar och revisioner från tullmyndigheter. Du kommer att hantera in-house-tullverksamhet och där tillsatta hantera tullagenter. Du ansöker om och hanterar tulltillstånd och förenklade förfaranden där det behövs. Att bestämma ursprungslandet för sålda material i våra maskiner, reservdelar och utfärda ursprungsdokumentation där det är lämpligt är en del av ditt ansvar. Denna roll kräver att du hittar och implementerar kostnadsbesparande möjligheter avseende tull

ARBETSUPPGIFTER:

Hantera olika typer av tulloperationer
Kontinuerlig granskning av befintliga import- och exportflöden med hänsyn till Processäkerhet och överensstämmelser inom och utanför Supply Chain Management
Hantera samordning av tulloperationer hos Mycronic och deras dotterbolag

VI SÖKER DIG SOM:
Relevant utbildning alternativt arbetslivserfarenhet
Har erfarenhet av att arbeta i Office-program
Har erfarenhet av affärssystem kundorderhantering är meriterande
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då det används i rollen





OM KUNDFÖRETAGET:

Bolaget är ett svenskt högteknologiskt företag med mer än 1200 anställda idag. De är banbrytande på sin marknad och har i över 40 år utvecklat och tillverkat komponenter för elektronik- och displaytillverkare för att förbli konkurrenskraftiga. Idag har de kunder och distributörer i över 50 länder världen över. De är ledande aktörer inom SMT-, halvdelar- och fordonsindustrin. Deras innovativa produkter, tjänster och lösningar levereras för att skapa morgondagens elektronik – från avancerade skärmar till livräddande medicinska implantat och nästa generations satelliter.

Bolaget erbjuder dig chansen att komma in i ett lönsamt och växande bolag med öppen arbetskultur och erfarna kollegor. Det är en miljö där kollegor lär och utvecklas av varandra för att driva innovationen och öka kundvärdet. Bolaget fortsätter genom sin teknik göra det omöjliga möjligt.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 12 månader blir direktanställd hos kunden.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Täby, Stockholm
Rekryteringsansvarig: Elin Dahlqvist
Lön: Marknadsmässig


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.





OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Friday
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2023
  • Ansök senast: 1 maj 2023

Liknande jobb


Administratör till Servicecenter

18 december 2024

17 december 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

13 december 2024