OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av administration, kanske inom transport eller logistik? Skulle du beskriva dig själv som noggrann och serviceinriktad med en god samarbetsförmåga? Då har Randstad rätt uppdrag för dig! Vi söker just nu en tulladministratör till vår attraktiva kund i Norrköping.
Uppdragsgivare: Randstad AB
Ort: Norrköping
Omfattning: Heltid, start så snart som möjligt enligt överenskommelse. Med uppdragslängd på 1 år med god chans till förlängning.
Ansvarsområden
I rollen som tulladministratör arbetar du med att kvalitetssäkra och följa Tullverkets lagar och regler. Du ser till att arbetet utförs enligt fastställda rutiner och kundöverenskommelser samt tillser att verksamhetsledningssystemet och processbeskrivningar kontinuerligt uppdateras.
Du ansvarar för tilldelade kunduppdrag samt att upprätta och uppdatera användarmanualer för dessa. Du följer uppsatta mål och arbetar proaktivt mot kunder, Tullverket, interna- och externa parter. Du bidrar aktivt med att effektivisera och utveckla interna rutiner, och inte minst bidrar du till en positiv medarbetaranda!
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som tulladministratör behöver du ha god datavana. Vi ser att du som söker tjänsten har god erfarenhet av att arbeta administrativt och dessutom har erfarenhet av att arbeta i Excel. Du behärskar svenska och engelska språket i tal och skrift. Fullständig gymnasieutbildning är ett krav. Vi söker dig som gärna har erfarenhet av tulladministration samt en förståelse för vilka krav och förväntningar kunder har på dessa verksamheter. Meriterande är om du har dokumenterad tullkompetens av Tullverket och behärskar samtliga tullprocedurer såsom import, export, transit och tullager.
Som person är du ordningsam, noggrann serviceinriktad. Du har en mycket god förmåga att självständigt planera, prioritera och genomföra ditt arbete. Du har även en god samarbetsförmåga, då arbete utförs i team för att nå uppsatta mål och leverera hög kvalitet.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2022-04-24, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044