Tulladministratör till Postnord

Tulladministratör till Postnord

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Gillar du att jobba självständigt, i högt tempo och är en stjärna på administration?
Just nu söker vi en skarp administratör till Postnords tullavdelning i Malmö. 

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Fasta arbetstider måndag-fredag kl. 07.30-16.00.
Start: Omgående.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som tulladministratör på Postnord kommer du hantera inkommande paket och gods till Sverige från länder utanför EU. Du kommer vara ansvarig för att se till att innehållet är godkänt och följer de lagar och regler som gäller inom EU och i Sverige samt registrera och administrera den information som behövs om försändelsen. 
Du kommer att arbeta med datorn som främsta verktyg.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du:
Har gymnasieexamen eller 3 års erfarenhet av liknande arbete
Har god datorvana
Är flytande i Engelska, både i tal och skrift
Har god samarbetsförmåga
Är noggrann och följer beslut
Gillar att arbeta självständigt 
Driver dina egna processer från start till slut


Meriterande:
Tidigare erfarenhet av administration
Färdigheter inom moms- och tullfrågor
Eftergymnasial utbildning inom logistik och tull


Ansökan
Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan och annonsen.
Sista ansökningsdag är den 7:e oktober.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsättas innan sista ansökningsdag.
För mer information angående tjänsten, kontakta oskar.wendel@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2022
  • Ansök senast: 7 oktober 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024