Tulladministratör till Powers lager

Tulladministratör till Powers lager

Arbetsbeskrivning

Power är en ledande återförsäljare av hemelektronik till nordiska konsumenter genom rikstäckande nätverk av butiker och webbutiker. Koncernens moderbolag Power International AS äger Power, Punkt1 och Expert i Danmark samt Power i Finland och Norge. Huvudkontoret finns i norska Lørenskog strax öster om Oslo. Power omsätter 11,3 miljarder NOK och har ca 3000 anställda inom koncernen.

POWER Logistics är en central komponent i Nordens nya elektronikgigant POWER. Sedan 2014 har vi varit POWERs centrallager och spelat en viktig roll i koncernens tillväxtresa. Med över 290 fysiska butiker och 6000 medarbetare har vi en omsättning på 17 miljarder NOK. POWER Logistics distribuerar till butiker och kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland och tillhör POWER International AS. Vår vision är att skapa positiva upplevelser för våra medarbetare och kunder genom suverän logistik. Med modern teknik strävar vi alltid efter att ligga i framkant inom arbetssätt, teknik och tjänster, för att vara en ledande aktör inom distributionslösningar.

Tulladministratör – till vårt lager

Om tjänsten

Vi söker en tulladministratör till vår tullavdelning på Powers lager i Skillingaryd. Tjänsten omfattar hantering av import, export, transitering och upplägg på tullager. Du ansvarar även för klassificering av nya och befintliga artiklar samt olika typer av rapportering till myndigheter. Du kommer ha daglig kontakt med myndigheter, transportörer, åkerier samt interna avdelningar. Vi har både EU-lager och tullager och som tulladministratör hanterar du deklarationer för samtligt gods som Power lagerhåller. Du hanterar allt från rutinmässiga tulluppgifter till mer komplexa uppgifter som kräver att du kan göra korrekta tolkningar av lagar och regler inom tullhantering. Du samverkar med övriga avdelningar samt hanterar transitering och deklarationer av gods enligt gällande lagar, regler och restriktioner.

Tjänsten är en heltidstjänst och inleds med en provanställning på upp till 6 månader med tillträde omgående och din närmaste chef är Customs Manager. Arbetet är förlagt dagtid med ett kvällspass i veckan.

Huvudsakliga uppgifter

• Hantering av tullprocesser inom import, export, transitering och tullager.

• Klassificering av nyupprättade och befintliga artiklar.

• Rapportering till myndigheter och andra verksamheter.

Övrig information

• Start: Omgående

• Plats: Skillingaryd

• Omfattning: Heltid

• Varaktighet: Tillsvidareanställning

• Lön: Enligt överenskommelse

Din profil

Du är en skicklig administratör och kommunicerar med lätthet i både tal och skrift på svenska och engelska. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av tullhantering och i synnerhet kunskaper inom handel både när det gäller import/export och hantering av tulldeklarationer. Som person är du noggrann, har en hög servicenivå och har lätt för att skapa struktur.

Vi arbetar i ett väl sammansvetsat team och förutsätter att du har en god samarbetsförmåga samt sätter laget före jaget. Du har god datorvana och är mån om att både själv och tillsammans med teamet kunna leverera i rätt tid och med kvalitet. Därtill ser vi också att du har god förmåga att kunna arbeta i ett högt tempo.

Kompetenskrav

• Gymnasieutbildning

• B-körkort och tillgång till bil

• Utbildning inom tull eller minst två års erfarenhet inom tullhantering

• Goda datorkunskaper

• Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift.

I denna rekrytering har Power valt att samarbeta med Flodin.

Flodin Rekrytering & Bemanning är ett erfaret rekryterings- och bemanningsföretag. Vi jobbar lokalt för att nå den bästa matchningen när företag har ett rekryteringsbehov. Vår flexibilitet och framåtanda leder oss starkt mot vårt mål, som är att bli det självklara valet för företag som behöver personalförstärkning – och för dig som vill gå vidare i din karriär. Läs mer på www.flodinab.se

För mer information om denna tjänst kontakta Peter Flodin 073 325 52 33.

Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökan via mail.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flodin Rekrytering & Bemanning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2024
  • Ansök senast: 29 september 2024

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024