Tulladministratör till Tullverkets kundtjänst i Göteborg

Tulladministratör till Tullverkets kundtjänst i Göteborg

Arbetsbeskrivning

För dig som har en administrativ ådra och drivs av att vara en stöttande funktion med varierande arbetsuppgifter finns nu en öppning hos Tullverket som är placerade i centrala Göteborg! Ansök redan idag då vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu medarbetare till Tullsvar, TullSvar är Tullverkets kundtjänst, som ger information, råd och vägledning samt svar på frågor till privatpersoner och företag via telefon och e-post. TullSvar är en verksamhet inom Tullverkets kommunikationsavdelning och är en myndighetsgemensam funktion som stödjer hela myndighetens verksamhet, såväl myndighetens uppdrag att ta in rätt tull och andra avgifter som att kontrollera att gällande regler för in- och utförsel av varor följs.

Vi söker nu medarbetare till Tullverkets avdelning som tillsammans med övriga medarbetare vill vara med och utveckla och förändra verksamheten för att klara framtidens utmaningar. Utmaningarna handlar bland annat om ett arbetssätt som i större grad utgår ifrån målgruppernas behov, där information, rådgivning och vägledning samt svar på frågor hanteras mer integrerat i kanalerna telefon, e-post, webb och sociala medier med hjälp av moderna it-stöd och digitala kommunikationskanaler.

Utbildning i tullkunskap kommer att tillhandahållas av Tullverket, och initialt kommer fokus att vara på att ge råd och vägledning till privatpersoner. Kontorsarbetstider tillämpas. Möjlighet till distansarbete finns med upp till två dagar i veckan efter överenskommelse med ansvarig chef.

VI SÖKER DIG SOM
- Kan påbörja din tjänst 18/3
- Har en avslutad gymnasial utbildning
- Har god arbetslivserfarenhet från kundservicearbete
- Har erfarenhet från service och tjänster i digitala kanaler
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift - krävs i det dagliga arbetet
- Har erfarenhet av moderna kundhanteringssystem

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av tull- och speditionsarbete
- Erfarenhet av rådgivning kring tull- och/eller handelsregler

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kvalitetsmedveten
- Kommunikativ
- Serviceinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2024
  • Ansök senast: 17 mars 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 december 2024

21 december 2024