Tullrådgivare (Vikariat)

Tullrådgivare (Vikariat)

Arbetsbeskrivning

Brinner du för förtullningsfrågor och gillar att vara i kontakt med många olika intressenter – både internt och externt?
Då kan det mycket väl vara dig vi söker! En av våra kollegor går på föräldraledighet och därför söker vi någon som vill ingå i vårt team av tullrådgivare.
Tjänsten är i grunden ett vikariat (ca 1 år), men med goda möjligheter till tillsvidareanställning för rätt person.
Tullrådgivningsteamet är ett team som arbetar över hela Posten Norge- och Bring-koncernen, där vi bistår med tullkunskap såväl internt som externt. Våra dagar är sällan sig lika och här jonglerar vi många spännande bollar i luften samtidigt.
Var du sitter i Norden är sekundärt, det viktigaste är att du har kunskap om tull och att du vill hjälpa våra kunder att hitta de bästa tullösningarna. När våra kunder lyckas med tullen så lyckas vi på Bring!
Dina arbetsuppgifter kommer att omfatta:
Bistånd med tullkunskap och vara rådgivare i tullfrågor både internt och externt
Bidra med kunskap för att lyfta säljare när i dialog med såväl existerande som potentiella kunder
Bidra med kunskap för att stötta kundservicen och annan kundkommunikation
Finna lösningar på kluriga tullfrågor som både sparar kunden kostnader och som skapar optimala lösningar för alla inblandade parter 
Delta i större kundcase där gränsöverskridande transporter och tulllösningar ingår i upplägget. 
Bistånd i självbetjäningen av tullfrågor
Bidra med förbättringsförslag av de tulltjänster vi erbjuder med fokus på kundnytta

Vi söker någon som:
Har en grundläggande förståelse för företagsekonomi samt intresse för och förmåga att sätta sig in i internationella handelsföretags affärsmodeller.
Har erfarenhet av att använda MS Excel och MS Powerpoint, samt intresse av att sätta dig in i andra nödvändiga system (Qlikview, E-Doc, Salesforce etc.)
Kan göra sig förstådd i skrift och muntlig inom de nordiska länderna, samt tala och skriva engelska
Är bra på att förmedla sina kunskaper om tull!

För att lyckas i rollen tror vi att du som person:
Vill sätta kunden i fokus i sitt arbete
Bidrar till positiva arbetsgrupper
Är pålitlig och en god relationsskapare
Trivs med såväl självständigt som teambaserat arbete
Vill bidra till att sätta kultur och dynamik i ett nyetablerat team
Omfattning och plats
Omfattning: 100 %.
Anställningsform: 12 månaders vikariat med goda möjligheter till tillsvidareanställning
Plats: Tjänsten kan utgå ifrån Sverige, Danmark eller Norge.
Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Vill du ha mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Malene Lilleris Klokholm, via malene.klokholm@bring.com.
Vi strävar efter att vara en mångkulturell aktör med stor mångfald och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kön och åldrar.
Vi ser fram emot att höra av dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bring Express Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 maj 2022
  • Ansök senast: 29 maj 2022

Besöksadress

Bordsvägen 3
None

Postadress

None
JÖNKÖPING, 55652

Liknande jobb


19 december 2024

COSC Customs Specialist

COSC Customs Specialist

9 december 2024

4 december 2024