OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BemanningsPartner AB är ett Helsingborgsföretag, som har många års erfarenhet från bemanningsbranschen. Vi erbjuder kunder i nordvästra Skåne personaluthyrning och rekrytering av tjänstemän och produktionspersonal inom t ex industri & verkstad, tjänste- & serviceföretag, transport & logistik samt kommun & statlig förvaltning. Läs mer om oss på www.bemanningspartner.se OM KUNDEN: Findus Sverige AB är ett av landets ledande livsmedelsföretag. Djupfryst utgör den största delen av deras försäljning med allt från färdigrätter och fisk till ärter och wok i sortimentet. På den svenska marknaden säljer Findus även kylda färdigrätter samt kolonialprodukter, bland annat majonnäs, soppor, pastasås och marmelad. Findus produkter finns i dagligvarubutiker över hela landet, men de gör även mat som serveras på till exempel restauranger, skolor och sjukhus. De har en bred produktportfölj med omkring 250 djupfrysta produkter och 50 kolonial produkter i butiksortimentet, samt närmare 400 produkter i restaurang-och storkökssortimentet. Findus Sverige AB har idag ca 1.100 medarbetare, koncernen totalt ca 1.800. Omsättningen för Findus Sverige AB 2005 var 270 miljoner Euro och för Findus Group var den 500 miljoner Euro. Findus huvudkontor ligger i Malmö. Vår kund Findus Sverige AB söker en Tullspecialist - "International trade affaires coordinator" ARBETSUPPGIFTER: Vi söker Dig som har erfarenhet av och kompetens inom internationella tull- och handelsfrågor. Arbetet är mycket varierande och kräver att du gillar att arbeta både på "djupet och bredden". Du ska kunna driva övergripande aktiviteter såsom certifiering eller andra tullfrågor för Findus räkning, samt vara kontaktperson mot tullmyndigheter i andra länder och driva och förhandla förändringar, både inom EU och utanför. Tjänsten är av internationell karaktär därför är god kunskap i engelska i tal och skrift ett krav. Det måste också vara naturligt för dig och ge bra service. I arbetsuppgifterna ingår: - Import- och exporthandlingar (licenser, inkl säkerheter, kontroll av hemtagningar, tulldeklarationer, tullräkningar m m) - Klassificering av import- och exportvaror - Tullsatser och avgifter, tullvärdefrågor - Tullkvoter och tullsuspensioner - Vissa sanitära frågor - Exportbidrag (ansökningar, receptregistreringar, uppföljningar, beräkningar m m) - Ursprungsregler för exportvaror - Gynnsam tullbehandling och andra tullförfaranden med ekonomisk betydelse - Statistik, framförallt den för handeln inom EU (Intrastat, såväl in- som utförsel) UTBILDNING: - Gymnasieutbildning eller högre utbildning, t ex inom spedition, transport och logistik. KUNSKAPER OCH ERFARENHET SOM KRÄVS FÖR ARBETET: - Bred och djup tullkompetens - Tidigare erfarenhet från t ex spedition eller tullmyndighet - Goda kunskaper i engelska i tal och skrift - God datavana, Officepaketet. PERSONLIGA EGENSKAPER: - Du har en förmåga att tänka analytiskt, samt är strukturerad och noggrann. - Du arbetar självständigt, målinriktat och resultatorienterat. Du erbjuds ett stimulerande, ansvarsfullt och självständigt arbete. ÖVRIGT: - Huvudkontoret kommer under sommaren 2008 att flytta från Malmö till Bjuv. Rekrytering kommer att ske löpande, så om du känner att detta är ett arbete för dig är du välkommen att skicka in din ansökan omgående