OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Vi förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Vårt uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har i dag cirka 2 100 anställda. Generaltulldirektör är Charlotte Svensson.
Inom Verksamhetsservice Göteborg med placering i centralt belägna lokaler blir du en del av ett team på 8 personer där du erbjuds ett varierat och spännande arbete med service som vår gemensamma ledstjärna.
I teamet finns olika grundkompetenser vilket utgör grunden för det gemensamma tjänsteuppdraget. Nu söker vi dig som trivs bäst i en varierad praktisk och till viss del administrativ roll med fokus på flytt och lokalfrågor.
Om verksamheten:
Administrationsavdelningen ansvarar inom Tullverket för områden så som inköp, upphandling, lokaler och intern service. Avdelningen ansvarar även för Tullverkets miljöledningssystem.
Avdelningen består av en stab, tre nationella enheter och har ca 45 anställda.
Enheten för verksamhetsservice leds av enhetschef och har tre operativt ansvariga områdeschefer i en geografisk indelning: syd, väst, öst/nord. Verksamheten ansvarar för förvaltning av myndighetens lokaler, fordon, beklädnad och tjänstekort samt ska utveckla, förvalta, tillhandahålla och säkra verksamhetsbehovet av ändamålsenlig och effektiv verksamhetsservice. Enheten har också viktiga ansvars- och arbetsuppgifter kopplat till kontinuitetsarbete och särskilda händelser. Inom ramen för enhetens uppdrag ingår även förvaltning av konceptet för aktivitetsbaserad arbetsplats.
Enheten består av ca. 25 medarbetare som har sin geografiska placering på olika platser i landet, främst i Stockholm, Malmö och Göteborg.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Arbetsuppgifterna är varierande med fokus på att underlätta vardagen för övriga funktioner inom Tullverket. Då verksamheten står inför en större flytt kommer stor del av ditt arbete handla om att stötta upp ordinarie servicefunktioner samt ha en viktig praktisk roll i de utmaningar som uppkommer vid en större verksamhetsflytt.
Som en del av ett team är man behjälplig med samtliga sysslor som förekommer i verksamheten vilket även innefattar: hantering av tullverkets fordon, kontorsservice, lokal- och underhållsfrågor, fakturahantering, inköp m.m.
Kvalifikationer:
minst en 3-årig gymnasieutbildning
minst 2 års erfarenhet av arbete som av arbetsgivaren bedöms liknande
mycket god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt i svenska
god förmåga att uttrycka dig muntligt i engelska
mycket goda kunskaper i Officepaketet
svenskt körtkort, klass B för personbil, ej automatväxel.
För att trivas och ge en god service i rollen hos oss behöver du:
ha ett gott bemötande och vara serviceinriktad
trivas med att jobba flexibelt och prestigelöst i ett team
vara ansvarstagande, noggrann, professionell och anamma självledarskap
ha god fysisk förmåga (tunga lyft förekommer).
Det är viktigt att du klarar av att hantera stressiga perioder men också kunna ta initiativ och driva förbättringsarbete vid lugnare perioder.
Du finner din drivkraft och arbetsglädje i att ge en god och professionell service.
Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.
Övrigt
Tjänsten avser ett vikariat till och med 2020-12-31.
Referensnummer: PER 2020-76.
Placeringsort: Göteborg
För mer information och ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa chefen för Område verksamhetsservice Göteborg, Mattias Johansson tel.031-63 39 12. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85.
Fackliga företrädare är Mats Hansson, 031-63 38 86 för OFR-P/TULL-KUST, och för Saco-S är Anneli Mannerbjörk, tel. 031-63 37 06.
Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning , ska ha inkommit till Tullverket senast den 24:e februari 2020 . Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström
Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39