OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom Verksamhetsservice Göteborg blir du en del av ett team på 7 personer där du erbjuds ett varierat och spännande arbete med service som vår gemensamma ledstjärna.
I teamet finns olika grundkompetenser vilket utgör grunden för det gemensamma tjänsteuppdraget. Nu söker vi dig som trivs bäst i en varierad praktisk och administrativ roll med fokus på struktur och ordning o reda.
Om verksamheten:
Administrationsavdelningen ansvarar inom Tullverket för områdena inköp & upphandling, lokaler samt intern service. Avdelningen ansvarar även för Tullverkets miljöledningssystem. Avdelningen består av en stab, tre nationella enheter och har ca 55 anställda. Enheten för verksamhetsservice leds av enhetschef och har tre ansvariga chefer i en geografisk indelning: syd, väst, öst/nord.
Verksamheten ansvarar för förvaltning av myndighetens lokaler, fordon, beklädnad, verksamhetsskydd och tjänstekort samt ska utveckla, förvalta, tillhandahålla och säkra verksamhetsbehovet av ändamålsenlig och effektiv verksamhetsservice. Inom ramen för enhetens uppdrag ingår även utveckling- & förvaltning av framtidens kontorslösningar. Enheten har också viktiga ansvars- och arbetsuppgifter kopplat till kontinuitetsarbete och särskilda händelser.
Enheten för verksamhetsservice består av ca. 30 medarbetare som har sin geografiska placering på olika platser i landet, främst i Stockholm, Malmö och Göteborg.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Arbetsuppgifterna är varierande med fokus på att underlätta vardagen för övriga funktioner inom Tullverket. I din roll kommer du bl.a. arbeta med drift- och underhållsfrågor för våra lokaler och kontor i Göteborg och Västra Sverige.
Tillsammans med dina kollegor kommer du att ansvara för servicen på våra kontor som bland annat innebär: ärendehantering, fordonservice, posthantering, lagerhantering och behörighetsstyrning.
I din roll kommer du även självständigt att få driva mindre uppdrag/projekt med varierande tidsramar.
Som en del av ett team är man behjälplig med samtliga sysslor som förekommer i verksamheten vilket även innefattar: fakturahantering, tjänstekortshantering, beställningar, receptionsservice m.m. Då man servar en stor del av västra Sverige förekommer en hel del resor i tjänsten.
Kvalifikationer:
• minst en 3-årig gymnasieutbildning
• minst 2 års erfarenhet av arbete som av arbetsgivaren bedöms liknande
• mycket god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt i svenska
• god förmåga att uttrycka dig muntligt i engelska
• mycket goda kunskaper i Officepaketet
• körkort minst *B*.
Meriterande:
• erfarenhet av arbete med inventeringar och underhållsplaner
• tidigare arbete/erfarenhet av beställningar och inköp
• självständigt ansvarat för mindre uppdrag/projekt
• erfarenhet av arbete med aktivitetsbaserade arbetsplatser (ABW).
För att trivas och ge en god service i rollen hos oss behöver du:
• ha ett gott bemötande och vara serviceinriktad
• trivas med att jobba flexibelt och prestigelöst i ett team
• vara ansvarstagande, noggrann, professionell och anamma självledarskap
• ha god fysisk förmåga (tunga lyft förekommer)
• vara praktiskt lagd och ha erfarenhet av att vara såväl egen praktisk utförare som duktig administratör.
Det är viktigt att du klarar av att hantera stressiga perioder men också kunna ta initiativ och driva förbättringsarbete vid lugnare perioder.
Du finner din drivkraft och arbetsglädje i att ge en god och professionell service.
Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.
Övrigt
Referensnummer: PER 2021-210.
Placeringsort: Göteborg.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan en anställning kan komma i fråga kommer du att drogtestas och vi kommer att göra en bakgrundskontroll.
För mer information och ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa chefen för Område Göteborg/Väst, Mattias Johansson, tel. 031-633912. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85.
Fackliga företrädare är OFR-P/TULL-KUST, Mats Hansson, tel. 031-63 38 86 och för Saco-S, Anneli Mannerbjörk, tel. 031-63 37 06.
Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 29:e mars 2021. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.
Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, vi bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Vi förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Vårt uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har i dag cirka 2 300 anställda. Generaltulldirektör är Charlotte Svensson.