Tullverket söker sakkunnig till administrationsavdelningens ledningsstöd

Tullverket söker sakkunnig till administrationsavdelningens ledningsstöd

Arbetsbeskrivning

Administrationsavdelningen ansvarar för olika försörjnings- och förvaltningsfrågor för Tullverket som lokaler, fordon, anskaffningar och servicetjänster. Avdelningen svarar för sin kontinuitetsplanering, stabsfunktion vid särskild händelse samt logistikfrågor för höjd beredskap. Avdelningen svarar även för myndighetens hållbarhetsperspektiv och miljöledningssystem. Administrationsavdelningen, som består av ca 50 medarbetare, har tre enheter och för avdelningschefen finns ett ledningsstöd. Enheterna och dess medarbetare finns representerade i fyra geografiska områden och avdelningen strävar efter att geografiskt samordna och koordinera sina ansvarsområden.

Inom avdelningens ansvar finns verksamhets- personal-, ekonomi-, process-, säkerhets- och arbetsmiljöansvar samt även ansvar för intern styrning och kontroll och ansvar för förvaltningsstyrning för myndighetens it-system inom området för verksamhetsstöd.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Ledningsstödets uppgift är att bistå avdelningschefen och samordna avdelningsgemensamma ärenden och uppdrag, bl.a. remisser och interna delningar. Det handlar bl.a. om att:

• bestämma ramvillkor,
• ange riktlinjer för aktiviteter inom avdelningen,
• svara för planer, regler och rutiner som kräver samordning och enhetlighet inom avdelningen samt
följa upp, granska, kontrollera och analysera dessa,
• företräda avdelningen i frågor som rör beredskap, säkerhet, informations- och dataskydd samt personuppgifter.

Ledningsstödets uppdrag kan sammanfattas enligt följande prioritering:

• strategiskt ledningsstöd åt avdelningschefen i frågor som handlar om att leda, styra, inrikta, prioritera, utveckla och förändra avdelningens verksamhet och organisation,
• beredningsorgan för avdelningens ledningsgrupp samt för beslutsmöten,
• avdelningens kontaktyta i avdelningsgemensamma frågor mot huvudkontoret och andra externa och interna intressenter,
• konsultativt stöd åt avdelningens enheter i ovanstående delar.

Vi söker dig som har:

• Högskoleutbildning som myndigheten bedömer lämplig för tjänsten.
• Verifierad mångårig erfarenhet av liknande stabsarbete.
• Verifierad mångårig erfarenhet från strategisk styrning, planering och uppföljning (verksamhetsstyrning).
• Mycket god svenska i tal och skrift.
• God engelska i tal och skrift.
• Kunskap i Officepaketet.
• Digital kompetens.
• Körkort, klass B.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

• Arbete på statlig myndighet.
• Ledarerfarenhet.
• Intern styrning och kontroll.
• Riskanalys och -bedömning.
• Verksamhetsutveckling.
• Projekt- eller uppdragsledning.
• Myndighets- och klarspråk.
• Informationssäkerhet- och dataskydd.
• Personuppgiftshantering.
• Kvalitetsutveckling.

Personliga egenskaper

• Självständig.
• Ansvarstagande.
• Drivande.
• Samarbetsvillig.
• Kommunikativ.
• Social.
• Kollegial.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Övrigt

Referensnummer: PER 2022-452.

Placeringsort: Stockholm.

Tjänsten innebär ett mindre antal resor inom landet.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll och enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Innan en anställning kan komma i fråga kommer du även att drogtestas och vi genomför även en bakgrundkontroll.

För mer information och ansökan

Upplysningar om tjänsten kan lämnas av Jan Tamm, tel. 08-405 04 11. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85.

Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Ulf G Persson, tel. 040-661 33 21 och Elisabeth Eriksson, tel. 08-405 00 69 och för Saco-S, Katarina Hernhut, tel. 08-456 52 65.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 6 juni 2022. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tullverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2022
  • Ansök senast: 6 juni 2022

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024