OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administrationsavdelningen ansvarar för olika försörjnings- och förvaltningsfrågor för Tullverket som lokaler, fordon, anskaffningar och servicetjänster. Avdelningen svarar för sin kontinuitetsplanering, stabsfunktion för logistik vid särskild händelse samt hanterar logistikfrågor för höjd beredskap. Avdelningen svarar även för myndighetens hållbarhetsperspektiv och miljöledningssystem. Avdelningen, som består av 57 medarbetare, har tre enheter och för avdelningschefen finns ett ledningsstöd. Enheterna och dess medarbetare finns representerade i fyra geografiska områden och avdelningen strävar efter att geografiskt samordna och koordinera sina ansvarsområden.
Inom avdelningens ansvar finns verksamhets- personal-, ekonomi-, process-, säkerhets- och arbetsmiljöansvar samt även ansvar för intern styrning och kontroll och ansvar för förvaltningsstyrning för myndighetens it-system inom området för verksamhetsstöd.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ledningsstödets uppgift är att bistå avdelningschefen i styrningen samt att samordna och koordinera avdelningsgemensamma ärenden och uppdrag, vilket kan sammanfattas enligt följande prioritering:
• strategiskt stöd åt avdelningschefen i frågor som handlar om att leda, styra, inrikta, prioritera, utveckla och förändra avdelningens verksamhet och organisation,
• stöd för beredskap, säkerhet, informations- och dataskydd samt personuppgifter,
• beredning av avdelningschefens möten, remisser och delningar,
• kontaktyta i avdelningsgemensamma frågor mot huvudkontoret och andra externa och interna intressenter,
• rådgivande stöd åt avdelningens enheter i ovanstående delar.
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning som myndigheten bedömer lämplig för tjänsten.
• Ledarskapsutbildning.
• Verifierad mångårig erfarenhet av liknande stabsarbete.
• Verifierad mångårig erfarenhet från strategisk styrning, planering och uppföljning (verksamhetsstyrning).
• Mycket god svenska i tal och skrift.
• God engelska i tal och skrift.
• Erfarenhet av myndighets- och klarspråk.
• Kunskap i Officepaketet.
• Digital kompetens.
• Körkort, klass B.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• Myndighetsstyrning.
• Processtyrning.
• Kontinuitetshantering.
• Krisberedskap.
• Verksamhets- och säkerhetsskydd.
• Arbete på statlig myndighet.
• Intern styrning och kontroll.
• Riskanalys och -bedömning.
• Verksamhetsutveckling.
• Informationssäkerhet- och dataskydd.
• Personuppgiftshantering.
Personliga egenskaper
• Självständig.
• Drivande.
• Kommunikativ.
• Social.
• Kollegial.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!
Övrigt
Referensnummer: PER 2022-636.
Placeringsort: Stockholm.
Tjänsten innebär ett mindre antal resor inom landet.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll och enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Innan en anställning kan komma i fråga kommer du även att drogtestas och vi genomför även en bakgrundkontroll.
För mer information och ansökan
Upplysningar om tjänsten kan lämnas av Jan Tamm, tel. 08-405 04 11. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85.
Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Ulf G Persson, tel. 040-661 33 21 och för Saco-S, Katarina Hernhut, tel. 08-456 52 65.
Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 11 augusti 2022. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.