Tullverket söker tjänsteutvecklare

Tullverket söker tjänsteutvecklare

Arbetsbeskrivning

Är du en person som lockas av utmaningar och vill göra skillnad i ditt uppdrag? Då kan det vara dig vi söker!

Administrationsavdelningen ansvarar inom Tullverket för områdena inköp & upphandling, lokalförsörjning & fordonsförsörjning samt kontors- & verksamhetsservice. Avdelningen ansvarar även för Tullverkets miljöledningssystem.

Avdelningen består av en stab, tre nationella enheter och har ca 50 anställda.
Enheten för verksamhetsservice leds av enhetschef och har en verksamhetssamordnare och tre ansvariga chefer i en geografisk indelning: syd, väst, öst/nord.

Verksamheten ansvarar för förvaltning av myndighetens lokaler, fordon, beklädnad, verksamhetsskydd och tjänstekort samt ska utveckla, förvalta, tillhandahålla och säkra verksamhetsbehovet av ändamålsenlig och effektiv verksamhetsservice. Inom ramen för enhetens uppdrag ingår även utveckling- & förvaltning av framtidens kontorslösningar. Enheten har också viktiga ansvars- och arbetsuppgifter kopplat till höjd beredskap och särskilda händelser.

Enheten för verksamhetsservice består av ca. 30 medarbetare som har sin geografiska placering på olika platser i landet, främst i Stockholm, Malmö och Göteborg.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Rollen som tjänsteutvecklare innebär att du har ett nationellt ansvar för utvecklingsarbetet av enhetens tjänster i tjänsteportföljen; internservice, kundservice, säkerhet, fordon, förvaltning av lokaler och höjd beredskap. Tjänsteportföljen förvaltas av enhetens verksamhetssamordnare. Varje tjänst har en tjänsteansvarig och på vissa tjänster även rapporterande objektspecialister.

Du samarbetar både internt som externt, för att driva utvecklingen av tjänsterna. Därav förekommer frekvent resande framförallt till Göteborg & Stockholm.

• Ansvara för att upprätthålla, omvärldsbevaka, utveckla och implementera nya tjänster som motsvarar behov i enlighet med fastställd process.
• Beställa, paketera, utveckla, kvalitetssäkra och implementera tjänster.
• Driva, följa upp och säkra att förändringar/förbättringar av processen genomförs och anammas inom enheten.
• Upprätta och hålla i forum för att säkerställa att tjänsterna levereras i enlighet med fastställda processer.

Du rapporterar till enhetschefen.

Vi söker dig som har:

• Akademisk utbildning inom ekonomi, marknadsföring, kundservice, logistik eller lokalförvaltning alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• Erfarenhet av arbete med tjänster och tjänsteutveckling.
• Erfarenhet av arbete inom området Facility Management.
• Erfarenhet av skriftlig dokumentation såsom PM, rapport, styrande och stödjande dokument m.m.
• Erfarenhet av att leda workshops.
• Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska.
• Goda kunskaper i Microsoft Officepaket.
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem.
• Körkort, lägst klass B.

Det är meriterande om du har:

• Erfarenhet av projektledning.
• Erfarenhet i förändringsledning.
• Erfarenhet av avtalsförvaltning.
• Erfarenhet av att medverka i projekt.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har ett helhetsperspektiv på verksamheten, god analytisk och strategisk förmåga samt motivation att bidra till att bygga och utveckla verksamheten. Du har vana av att planera, organisera och prioritera ditt arbete, är lösningsorienterad och har lätt för att se möjligheter även i komplexa situationer.

Vidare har du mycket god samarbetsförmåga, är flexibel, noggrann och har en pedagogisk förmåga. Du är kommunikativ, lyhörd, stresstålig, stabil och en trygg person.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Övrigt

Referensnummer: PER 2022-487.

Placeringsort: Malmö.

Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet och som en del i rekryteringsprocessen ingår därför säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Innan en anställning kan komma i fråga kommer du även att drogtestas och vi genomför även en bakgrundkontroll.

För mer information och ansökan

Upplysningar om tjänsten kan lämnas av Marlena Hansen, tel. 040-661 30 71. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85.

Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Eva Gundel, tel. 040-661 31 72, och för Saco-S, Cathrine Hobler, tel. 040-661 33 64.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 6 juni 2022. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tullverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2022
  • Ansök senast: 6 juni 2022

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024