OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lysekils kommun arbetar ca 1300 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 000 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.
Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.
Beskrivning
Är du social och har lätt för att bemöta människor? Ser du alltid till att kunden står i fokus? Då ska du söka jobbet som Turistinformatör på Lysekils kommun.
Här bemöter vi människor med ett gott värdskap. Vi delar med oss om allt det fantastiska som finns att uppleva i vår kommun och dess omgivning.
Arbetsuppgifter
Arbetet innefattar att hålla Lysekils kommuns sidor på www.vastsverige.com uppdaterade och relevanta. Andra viktiga kommunikationskanaler till våra besökare och boende är Facebook och Instagram.
Du är kontaktperson och stöd till de Infopoints som finns runt om i kommunen. Under säsongen 2020 kommer vi att ha ungdomar som agerar värdar på olika platser i kommunen. Du handleder och stöttar dem i det dagliga arbetet. Givetvis ingår också att svara på frågor från allmänheten både per mail, telefon, i sociala medier och i personliga möten.
Kvalifikationer
Tidigare erfarenheter av turismbranschen eller andra serviceyrken är ett krav. Eftergymnasial utbildning inom Turism- eller service är meriterande. Vi söker dig som är van att arbeta självständigt, tar ansvar för dina uppgifter och har ett strukturerat arbetssätt.
Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och du ser möjligheterna i förändringar. Du är lugn, stabil och fokuserar på rätt saker.
Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Det är viktigt att du har en positiv attityd till ditt arbete och ett stort engagemang för besöksnäringsfrågor.
Du förväntas ha goda kunskaper i svenska och engelska och gärna ytterligare språk. Datorvana och erfarenhet av officepaketet är ett krav. Erfarenhet av att arbeta i Episerver (Epi) är meriterande.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.
Villkor
Visst helgarbete kan förekomma.
Tjänsten kan komma att tillsättas under rekryteringsperioden.
Välkommen med din ansökan!
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?
Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.
Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.
Kontaktpersoner på detta företaget
Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46