OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg & Co:s uppdrag är att få fler att upptäcka och välja Göteborg. Det görs genom att i bred samverkan leda och driva utvecklingen av Göteborg som hållbar destination så att alla som lever och verkar här gynnas av en växande besöksnäring. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad. Läs mer på goteborgco.se.
ARBETSUPPGIFTER
Som turistinformatör kommer du att sälja och informera besökare om destinationen Göteborgs utbud inom exempelvis äta, bo och göra. Detta sker antingen via turistbyrån eller via vårt contact center på Kungsportsplatsen. Det kan även handla om att möta turister och besökare utomhus på plats vid kryssningsanlöp eller vid större konferenser. Mötet med kunden sker i olika kanaler och målet är alltid att hjälpa dem med sina frågor och att aktivt arbeta för att kunden ska välja Göteborg, ta del av destinationens utbud och kanske välja att förlänga sin vistelse.
Vi letar nu efter nya kollegor som är intresserade av att jobba extra under våren/hösten och arbeta schemalagt under juni-augusti 2022. Vi har även behov av extra stöd under januari och februari för dig som har möjlighet att arbeta lite mer under den perioden.
KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten studerar du en relevant eftergymnasial utbildning inom försäljning/service/turism eller motsvarande. Du har mycket god kunskap om Göteborg och Västsverige specifikt, men gärna även om Sverige generellt. Du har tidigare erfarenhet från att arbeta inom service, försäljning eller turism.
Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i svenska och i engelska. Har du dessutom goda kunskaper i något ytterligare språk, som exempelvis tyska, spanska eller franska så är det meriterande. Om du har arbetat i turistbyrå eller contact center tidigare så är det positivt, och även om du har arbetat med sociala medier/webb.
Vi ser att det finns vissa egenskaper som är viktiga för att vara framgångsrik i rollen. Har du exempelvis en stark kommunikativ förmåga där du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation så är det en bra början. Du är mån om att hjälpa andra och anstränger dig för att lyssna in och möta förväntningarna hos din kund. Du har lätt för att anpassa dig till nya förutsättningar och tar ansvar för att slutföra dina arbetsuppgifter med verksamhetens och besökarnas bästa i fokus.
Känner du att det är dig vi letar efter så hoppas vi att du tar dig tid att skicka in en ansökan!
Övrigt
Tjänsten innebär att arbeta extra under våren och hösten, samt arbete schemalagt under juni-augusti 2022. Sista ansökningsdag är 2022-01-09. Vi kommer att kalla till intervjuer fortlöpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt via www.goteborgco.se. Vid frågor om tjänsten kontakta Annelie Karlsson (Enhetschef Besöksservice). Vid övriga frågor kontakta Karin Bergman (HR Business Partner). Samtliga nås via 031-368 40 00.