OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söderhamn är skärgårdskommunen i södra Hälsingland som tänker nytt och stort. Vi är cirka 2 300 medarbetare och ledare som formar och utvecklar verksamheten tillsammans, utifrån Söderhamnarnas behov. Ett coachande ledarskap gör det möjligt. Tillsammans är vi Söderhamn.
Var med och skapa ett Söderhamn där människor vill bo och verka! Vi på Kommunstyrelseförvaltningen leder och samordnar kommunens verksamhet. Vi arbetar nära de politiska besluten, med specialistkompetens och service för medborgarna och våra kollegor. Här finns ett 60-tal medarbetare inom personal, ekonomi, information, näringsliv, samhällsplanering och administration.
ARBETSUPPGIFTER
Vi har en hög ambitionsnivå när vi möter våra besökare och strävar efter att visa ett gott värdskap. Som turistinformatör är den huvudsakliga uppgiften att ta emot och välkomna besökare till Söderhamns kommun. Du ska inspirera våra besökare till upplevelser främst i Söderhamn men även inom närliggande kommuner och marknadsföra evenemang och besöksmål. Du gör det genom att besvara frågor och funderingar över disk vid Visit Söderhamn, telefon, e-post samt hantera bokningar/biljetter. Vi arbetar i Citybreak och Citybreak informations system dagligen. Du kommer dels att arbeta i ett team, men vissa tider kommer du att arbeta ensam. Många gånger kommer du att agera som detektiv då frågorna kan vara både kluriga och spännande. Arbetet inleds med en introduktion om Söderhamn och Hälsinglands turismutbud samt utbildning av vårt bokningssystem.
Arbetet innebär också kontakt med föreningar och företag för att hitta svaren på besökarens frågor och för att hålla sig au jour. När vi inte har kunder förekommer andra arbetsuppgifter så som uppdatering av material i vår informations- och bokningssystem, marknadsföring av evenemang eller andra sevärdheter på bland annat sociala media, beställning av broschyrer med mera.
Vår målsättning är att alla våra besökare lämnar oss med ett leende på läpparna efter att vi har överträffat dess förväntningar med ett värdskap i världsklass!
KVALIFIKATIONER
Du är social och har lätt för att bemöta människor och du ser alltid till att kunden står i fokus. Du bemöter människor med ett gott värdskap och har en vilja till att svara på frågor och tipsar direkt om allt det fantastiska som finns att uppleva i vår omgivning. Du har god lokalkännedom och älskar Söderhamn som ort att vistas på. Goda kunskaper i engelska är viktigt och gärna ytterligare språk. Du innehar gärna B-körkort, har dator- och kassavana, och är ansvarsfull och noggrann, gärna erfarenhet av bokningssystem. Du ska vara 18 år eller äldre.
Tidigare erfarenheter av turismbranschen eller andra serviceyrken samt turist- eller serviceutbildningar är meriterande men inget krav. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Söderhamns kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Handläggare Eva Hagström
0270-754 12
Ordförande överförmyndarnämnden Barbro Ytterström
0270-756 69
Kommunal Agneta Höglin
0270-756 72
Verksamhetschef Anne Lindberg
Vik. Verksamhetsledare Mats Pettersson
Kommunal Jon-Erik Flodin
Information- och marknadschef Tove Stenquist
Verksamhetschef Marianne Johansson
0270-753 30
Information- och marknadschef Tove Stenquist
0270-750 69
Kommunchef Margareta Högberg
0270-750 57