OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Funktionsområde Intensivvård
Sjukvård
I Karolinska Universitetssjukhusets nya verksamhetsmodell är PMI (Perioperativ Medicin och Intensivvård) en av organisationsdelarna. PMI innehåller Karolinskas samlade resurser inom anestesi-, operation- och intensivvård. Intensivvården (IVA) är en av de mest resurskrävande formerna av sjukvård som avser vård av patienter med svikt i kroppens mest grundläggande funktioner såsom andning, cirkulation och medvetande.
Nu söker vi två stycken administrativa assistenter för placering i Huddinge och Solna. Du är en driven och ansvarstagande person som trivs i en administrativ serviceroll. I rollen som assistent kommer du ingå i en arbetsgrupp med omvårdnadschefer (OVC), vårdenhetschef (VEC), funktionsenhetschef (FEC) och funktionsområdeschef (FOC) samt övrig bemannings-/administrativ personal och andra medarbetare.
Arbetsuppgifter:
Som administrativ assistent har du många och omväxlande arbetsuppgifter och är en viktig del i att vårt dagliga arbete. Du ser till att arbetet flyter på smidigt och fungerar som ett administrativt och koordinerande stöd för hela avdelningen.
Du arbetar med uppgifter såsom att vara sammanhållande när det gäller möten, protokollföring, kalender- och lokalbokning, framtagning av olika dokument, underlag och presentationsmaterial. Du bevakar/uppdaterar funktionsområdets interna webbsidor, och utifrån uppdrag samlar in och sammanställer statistik, utför debiteringar samt övriga administrativa uppgifter.
Vi vill att du är en god kommunikatör som kan formulera dig väl i text och bild och ser gärna att du har vana av, och ett intresse för, sociala medier och omvärldsbevakning. I ditt tillvägagångssätt arbetar du proaktivt, ordningsamt och trivs med att ligga steget före. Självklart har du också en positiv grundinställning och delar våra värderingar ansvar, medmänsklighet och helhetssyn.
Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i en föränderlig miljö där du får ta eget ansvar och har stora utvecklingsmöjligheter. För att trivas i rollen har du lätt att samspela med andra men också ta egna initiativ.
Kvalifikationer:
Lägst gymnasiekompetens inom relevant område. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du formulerar dig väl i tal och skrift och är en van användare av Officepaketet. Du har självständigt arbetat med likvärdiga arbetsuppgifter.
Personliga egenskaper:
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker en person som har en god servicekänsla, lätt för att kommunicera, förmåga att se behov, kan ta initiativ och prioritera. Viktigt är att du också har en god samarbetsförmåga.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Din ansökan bör innehålla <b>CV och personligt brev.</b> Söker du en tjänst med skyddad yrkestitel ska din ansökan dessutom innehålla <b>legitimationsbevis</b> och i förekommande fall bevis om <b>specialistkompetens.</b>
<i>Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.</i>