OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Två administrativa assistenter
vid Museum Gustavianum.
UFV-PA 2006/1452.
50%, tillsvidareanställning fr o m snarast.UFV-PA 2006/1451.
Museum Gustavianum är ett centrum för kunskap, kultur och konferens.Sedan 9 år tillbaka är det inhyst i Uppsala universitets äldsta bevarade byggnad Gustavianum, och har bokstavligen universitetets historia i sina väggar.I museets ansvarsområden ingår att vårda och visa föremål inom ämnena Egyptologi, Antikens kultur och samhällsliv, Nordisk arkeologi samt Universitetets historia.Konstsamlingarna och Myntkabinettet är även knutet till museets organisation.Museum Gustavianum har en bred publik verksamhet med visningar för allmänhet och skola, programaktiviteter som inbegriper föreläsningar och temadagar samt uthyrning av konferenslokaler.Museets butik säljer även universitetets profilvaror.Med ca 40.000 besökare per år är Museum Gustavianum ett av regionens mest välbesökta museer.
Arbetsuppgifter: Som administrativ assistent är du huvudansvarig för museets frontarbete som innebär publikkontakt och försäljning.Du ansvarar även för bokning av guidade visningar och uthyrning av lokaler samt sköter museets konferensverksamhet.I arbetsuppgifterna ingår också guidade visningar, inköp av kontorsmaterial, genomförande av schemaläggning av helg- och sommarpersonal.Du fungerar även som arkivföreståndare och är huvudregistrator för enheten Museum Gustavianum.
Kvalifikationskrav: Befattningarna kräver relevant eftergymnasial utbildning, erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och mycket god datorvana.Goda kunskaper i engelska är nödvändiga.Du har även kunskap och gärna utbildning inom museirelaterade ämnen samt guidevana.Noggrannhet och förmåga att ge god service även i stressiga situationer krävs.
Vi förutsätter att du tycker om att jobba självständigt och har förmåga att driva arbetet framåt.Arbetet ställer stora krav på din förmåga att skapa goda relationer till andra människor.
Arbetslivserfarenhet från likvärdig verksamhet med publikkontakt är meriterande.
Lön sätts efter kompetens.Det är önskvärt att löneanspråk anges i ansökan.
Arbetsgivaren ser gärna att en person innehar båda anställningarna, då de med fördel går att kombinera.
Uppsala universitet har ambitionen att främja jämställdheten genom en jämnare könsfördelning.Flertalet anställda inom denna kategori är kvinnor varför vi gärna ser män som sökande till anställningarna.
Om ansökan skickas per fax eller e-post skall den kompletteras med originalhandling inom en vecka från ansökningstidens utgång.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Grundström, Saco-rådet
018-471 5380
Carin Söderhäll, TCO/ST
018-471 1997
Stefan Djurström, Seko
018-471 3315
Annette Weyde, OFR/ST
018-471 00 00 (vxl)
Halina Hohethal
018-471 00 00 (vxl)
Kajsa Angerdal Skoglund
Martin Wahlén, bitr kanslichef
+46 18 4711881
Stellan Sandler, vicerektor
+46 18 4714430