Två administratörer för införande av e-handel

Två administratörer för införande av e-handel

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för affärer, är du en van administratör och intresserad av att arbeta med IT-system? Då kanske vi har en tjänst som passar dig?

Region Jämtland Härjedalen arbetar med offentlig upphandling och lägger stor vikt vid att förvalta skattemedel på bästa sätt. Regionen inför nu e-handel i vårt inköpssystem. Du och din kollega kommer att arbeta med införandet som både består av utbildning, handledning och leverantörsanslutningar. I rollen ingår även att vara länken mellan enheten för Inköp och upphandling och ekonomienheten gällande avtal och fakturafrågor. Du kommer att vara organiserad under enheten för Inköp och upphandling. Detta är en helt ny tjänst hos oss och rollen går att påverka och förändra i takt med hur vår verksamhet utvecklas.

Inköp och upphandling ingår i Regionstaben under ekonomiavdelningen och ansvarar för stöd till Region Jämtland Härjedalens verksamheter vid upphandlingar. Enheten ska säkerställa att upphandling sker i enlighet med gällande lagstiftning och regelverk och med iakttagande av organisationens politiska beslut, inriktningsdokument och policys. Region Jämtland Härjedalens totala värde av inköp av varor och tjänster uppgår till 1,5 miljarder kronor per år.

Vi är för närvarande 18 medarbetare inom enheten, fördelat på, avtalscontroller, inköpare, materialkonsulent, upphandlare samt medarbetare inom avropsfunktionen för bemanningsfrågor.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som tycker om att arbeta självständigt i datasystem och trivs i en utåtriktad roll. Arbetet innefattar bland annat att ta fram utbildningsmaterial för beställare, utbilda nya beställare i handhavande och att träffa verksamheterna i samband med behörigheter och attesträtter. Du kommer att agera support vid uppstart av införande. En del av arbetet är att vara kontaktperson mot leverantörer och hantera leverantörsanslutning till e-handelssystemet. Du blir experten när det gäller e-handelssystemet ur ett beställar- och administrationsperspektiv. Arbetet kräver att du har ett intresse för system och utveckling och kan arbeta systematiskt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning.

Som person är du trygg i både dig själv och i din kompetens. Du har god samarbetsförmåga samt är bra på att etablera och behålla relationer. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper, för att både du och vi skall trivas att arbeta tillsammans.

ÖVRIGT
Visstidsanställning 9 månader med omgående anställning.

Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Ekonomi- och löneservice Helen Persson
063-15 31 37
Lönekonsult Barbro Molander
063-14 76 46
Upphandlingschef Lena Larsson
063-14 77 28, 070-226 77 28
Personalkonsult Pia Engelin Westlund
063-14 24 48
Enhetschef eHälsoenheten Mikael Johnson
063-14 75 04, 070-334 75 04
IT-chef Marit Nilsson
063-14 76 77, 070-349 31 35
Systemansvarig beslutsstöd Andreas Mäntykenttä
063,14 75 75, 070-275 28 92
Regionstabschef Mikael Ferm
063-14 75 53, 070-209 06 74
FoU-direktör Göran Larsson
070-293 50 44
Utvecklingschef Kerstin Norrbin
070-300 13 28

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkgatan 12 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


22 december 2024

Flexibelt studentjobb - B2B leadsgenerering

Flexibelt studentjobb - B2B leadsgenerering

21 december 2024

20 december 2024

20 december 2024