Arbetsbeskrivning
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Trivs du med att kombinera administrativt arbete med många kontaktytor? Då kan det här vara en tjänst för dig.
Vi söker två administratörer som kommer få ett brett och utvecklande uppdrag inom vår administrativa funktion. Tjänsterna är tillsvidare.
Välkommen till oss
Sociala avdelningen ansvarar för stöd och skydd till barn, ungdomar och vuxna samt stöd och service till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Vi står nu inför en spännande omorganisation. Från och med den 1 januari 2025 effektiviserar vi organisationen där stöd- och utvecklingsenheten får ett tydligare uppdrag kring den centrala administrationen. Vårt uppdrag är tydligt - vi ska med hög servicekänsla bidra med kunskap i administrativa processer och utförande av administrativa uppdrag så våra chefer och medarbetare kan fokusera på det sociala arbetet.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en arbetsplats med möjlighet lära nytt och utvecklas inom administrativa processer. Du kommer bli en del av en grupp där vi kontinuerligt utvecklar våra arbetssätt i enlighet med verksamhetens krav och behov vilket ger en möjlighet att bidra till att göra Södermalms stadsdelsförvaltning och Sociala avdelningen ännu lite bättre. Vi sitter i ett helt nybyggt och modernt kontor i Hammarby sjöstad nära goda kommunikationer. Vi tillämpar vinter- och sommararbetstid.
Som anställd hos oss har du möjlighet till:
semesterväxling, vilket innebär fem eller sex extra semesterdagar
flextid
friskvårdsbidrag
arbete hemifrån när arbetet tillåter.
Din roll
I rollen som administratör arbetar du för att ge optimal service till våra chefer och medarbetare och du samverkar med flera aktörer, både internt och externt. I uppdraget ingår bland annat att hantera tjänstekort samt stötta avdelningen i it- och telefonisamordning. Du hanterar fakturor, gör inköp/beställningar och handlägger serveringstillstånd. Du jobbar även med IVO-rapportering för icke verkställda beslut samt samordnar dem. En mycket viktig del i arbetet är att ansvara för feriejobbare för hela stadsdelen. En annan viktig del är att stötta avdelningens verksamhetsutvecklare i deras jobb när behov uppstår. Det innebär stöd i form av att exempelvis skriva rapporter och göra uppföljningar.
Du tillhör en grupp om cirka fem personer bestående av andra administratörer samt arkivassistenter. Ni rapporterar direkt till enhetschef. Du ingår också i ett administratörsnätverk tillsammans med administratörer från andra enheter inom avdelningen.
Din kompetens och erfarenhet
Du har:
avslutad gymnasieexamen
erfarenhet av arbete inom service- eller administration med liknande arbetsuppgifter som vår arbetsbeskrivning
erfarenhet av och god kunskap att hantera administrativa system
erfarenhet av hantering av it och telefoni
erfarenhet av fakturakontering
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du har:
erfarenhet av verksamhetsutveckling
eftergymnasial utbildning som socialadministratör/social administration, extra meriterande är om du har socionomexamen
kommunal erfarenhet i en liknande roll
erfarenhet av arbete med administration eller socialtjänst inom Stockholms stad
erfarenhet av och kunskap om systemet Agresso
erfarenhet av och kunskap om systemet Paraplyet
erfarenhet av IVO-rapportering av ej verkställda beslut.
För att lyckas i rollen är du van att driva och strukturera ditt arbete självständigt. Du planerar, organiserar och prioriterar på ett effektivt sätt. Du visar intresse och engagemang för ditt uppdrag och har förmågan att omsätta den energin till handlingskraft, detta engagemang sprider sig till andra. Vidare är du utvecklingsinriktad och tänker till för att effektivisera och hitta lämpliga ändringar. Du har även fallenhet att snabbt sätta dig in i administrativa processer och system. Då rollen innebär många olika kontaktytor söker vi dig som trivs med att skapa nya kontakter och bibehålla goda relationer. Med ett uppmärksamt och tillmötesgående bemötande är du serviceinriktad med vilja att hjälpa andra och leverera lösningar.
Vi lägger stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, motivation för tjänsten och personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Din ansökan
För att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll rekryterar vi utan det personliga brevet. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.
Urvalstester kan komma att användas i denna rekrytering, vi ber dig därför att vara uppmärksam i din mailinkorg efter ansökningstiden gått ut.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Välkommen till Södermalms stadsdelsförvaltning!
Södermalm är en kulturell och levande stadsdel i innerstaden med engagerade invånare och ett stort hjärta. Hos oss kan du verkligen göra skillnad. Tillsammans med våra Södermalmsbor utvecklar vi en ännu bättre stadsdel att leva, verka och bo i. Som medarbetare hos oss har du en trygg anställning med schyssta villkor, där vi tror att mångfald och jämn könsfördelning bidrar till att stärka vår verksamhet. Vi gillar att tänka nytt – vi hoppas att du som söker vill utveckla Södermalm tillsammans med oss!
https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/stadsdelsforvaltningar/södermalm/ kan du läsa mer om Södermalms stadsdelsförvaltning och du får även gärna besöka vår https://facebook.com/södermalmsdf.