Två administratörer till vårt myndighetsgemensamma kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


Just nu befinner sig SPSM i ett spännande utvecklingsarbete för att nå vår vision: En likvärdig utbildning för alla. Vi vill att alla barn, elever och vuxna, oavsett funktionsförmåga, blir delaktiga i en tillgänglig och inkluderande lärmiljö i sin utbildning. Vi vill att de möter en framtidsorienterad och utmanande pedagogik. Vi vill att alla beslut som påverkar deras utbildning grundas på bästa tillgängliga kunskap. Och vi vill att alla deras rättigheter främjas, tillvaratas och tillämpas. Det är vår målbild.

Samordningsenheten är en av sju stödenheter inom verksamhetsområdet Stöd och Styrning. Samordningsenheten har totalt 17 medarbetare placerade i Örebro, Solna och Luleå men största delen av verksamheten finns i Härnösand där enhetschefen också är placerad. Den tilltänkta placeringsorten för tjänsterna är i första hand i Härnösand men beroende på sökandes kvalifikationer kan även Örebro vara aktuell som placeringsort.

Enheten ansvarar för tjänster inom lokalförsörjning, miljöledning, fysisk säkerhet, intern service, nämndadministration och metodstöd i processutveckling. Vi står just nu inför en spännande utmaning med att utveckla vår externa service och ska därför i höst lansera vårt myndighetsgemensamma kontaktcenter och samlar våra vägar in till myndigheten.

ARBETSUPPGIFTER
Som medarbetare inom Kontaktcentret arbetar du både med externa och interna kundkontakter. Din arbetsdag har ett varierat innehåll, där du varvar kundkontakter med administrativa uppgifter. Du kommer ingå i ett team i förändring där vi nu arbetar för att öka generalistkunskapen inom myndighetens olika tjänster för att utöka vår service både externt och internt.

I ditt arbete ingår till exempel:
• besvara, ge råd, upplysningar, vägledning angående frågor om myndighetens tjänster i både tal och skrift samt förmedla frågan vidare i organisationen vid behov
• guida den som söker kontakt och ge stöd så att denne själv kan hämta information eller handlägga sitt ärende via hemsida eller via självbetjäningstjänster
• dokumentera och registrera ärenden i vårt ärendehanteringssystem
• identifiera behov och hjälpa till med att utveckla allmän och specifik information såsom intranät, kunskapsdatabas etc.
• inom det kompetensområde som du får ansvar för, representera kontaktcentret vid möten som är nödvändiga för funktionens utveckling,
• vid behov arbeta med stödjande administrativa arbetsuppgifter på kontoret såsom att bemanna receptionen, hantera myndighetens post och konferensservice
• bidra till utveckling inom funktionen
• andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Även om de flesta möten sker digitalt kan tjänsten innebära resor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
• fullgjort en gymnasieutbildning inom ett område som arbetsgivaren finner relevant, t.ex. samhällsvetenskap, ekonomi, naturvetenskap
• god vana av att använda dator som ditt primära arbetsredskap
• dokumenterad erfarenhet av att arbeta med service
• uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har
• vana av att självständigt navigera i olika system då dessa kommer att vara dina närmaste verktyg för att stödja våra kunder
• erfarenhet av att arbeta i ett kontaktcenter
• erfarenhet av att arbeta systematiskt i ett ärendehanteringsflöde.

Personliga egenskaper
• För dig är ingen uppgift för stor eller för liten utan du löser uppgifter på ett prestigelöst och flexibelt sätt.
• Du trivs med att arbeta och driva ditt arbete självständigt, strukturerat och noggrant samtidigt som du har förmåga att prioritera och arbeta med flera parallella uppdrag.
• Du är samarbetsorienterad och har ett positivt bemötande.
• Du har en god pedagogisk förmåga.
• Du har en hög serviceförmåga med en stor vilja att hjälpa andra.
• Du har en hög förmåga att söka och förmedla information.

Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024