OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen söker
Två arbetsmarknadssamordnare
Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 500 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en aktiv kulturstad med en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på www.amal.se.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100 % med tillträde 2017-02-01 eller enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.
Placering
Arbetsmarknadssamordnare är för närvarande placerad vid enheten för arbete och etablering inom Integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen. Närmaste chef är enhetschefen.
Arbetsuppgifter
Arbetsmarknadssamordnaren ansvarar för att samordna insatser för personer som har sin huvudsakliga försörjning från Ekonomiskt bistånd. Ditt arbete kommer gå ut på att i nära samverkan med arbetsförmedlingen, försäkringskassan, vården och kommunala verksamheter planera individanpassade insatser som prövar samt utvecklar personers arbetsförmåga. Stor del i ditt arbete kommer gå ut på att identifiera rätt huvudman avseende försörjning för de personer som idag är aktuella på Ekonomiskt bistånd. Genom kartläggning, planering och uppföljning hjälper du människor att närma sig egen försörjning oavsett var i livet de står.
Du kommer att jobba tätt med övrig personal på Jobbcentrum och enheten i sin helhet, som idag består av arbetsmarknadssamordnare, socialsekreterare och rehabsamordnare. Arbetsuppgifterna kommer kontinuerligt att formas utifrån verksamhetens rådande behov. Enheten som helhet ska erbjuda lika många unika insatser som det finns unika individer i behov av stöd.
Kvalifikationskrav
Du har akademisk utbildning alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för anställningen. B-körkort krävs.
Meriterande
Erfarenhet från samordningsuppgifter är meriterande men inget krav. Vi ser gärna att du arbetat med förändringsarbete på individnivå. Vi ser också gärna att du har minst två års erfarenhet av arbete med arbetslösa och arbetsmarknad.
Personliga egenskaper
Du har lätt för att skapa förtroendefulla kontakter med människor och myndigheter. Som person har du förmåga till helhetssyn, att ta egna initiativ och arbeta proaktivt samt målinriktat. Ditt förhållningssätt mot individer är att alla kan med rätt förutsättningar.
Information lämnas av
Tf. enhetschef, Per Lundin, tel. 0532-171 72
Vision, Jerry Saxin, tel. 0532-17315
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast söndagen den 15 januari 2017. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker antingen via länken "Jobba hos oss" på Åmåls kommuns hemsida, www.amal.se, eller genom "Ansök via extern webbplats" på Platsbanken.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Malin Brunzell
0532-17191
Bitr förvaltningschef/biståndschef Kenneth Bramberg
0532-17130
Enhetschef Birgitta Jonasson
0532-77010
Kanslichef Ida Rådman
0532-17013
Facklig företrädare Marita Burman Linder
0532 17325
Enhetschef Magdalena Blomqvist
0532-17076
Kommunal Joachim Örtegren
010-4428613
Kommunchef Jeanette Lämmel
0532-170 12
Tillförordnad miljöchef Kent Gustawsson
0532-172 82
Vision Marita Burman Linder
0532 17325