OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning Quesada Kapitalförvaltning AB är ett värdepappersbolag med tillstånd av och under tillsyn av Finansinspektionen.Företaget erbjuder en väl utvecklad och renodlad förmögenhetsförvaltning till en begränsad och utvald målgrupp som består av ägarledda bolag, stiftelser och privatpersoner.Quesada står för själva förmögenhetsförvaltningen och adderar mervärde genom att, via partners, även erbjuda juridisk rådgivning, försäkringsexpertis och banktjänster.Företaget har såväl egna, som externt förvaltade produkter.Kapitalförvaltningen förvaltar ett kapital på ca 6 miljarder kronor åt drygt 350 kundfamiljer.År 2007 beräknas företaget omsätta ca 140 miljoner kr.På företagets kontor i centrala Stockholm arbetar 12 personer.För mer information om företaget se: www.quesada.se.Arbetsbeskrivning Quesada Kapitalförvaltning söker nu två assistenter till sin kundgrupp, vilken idag består av fyra personer varav två är finansiella rådgivare/kundansvariga och två är assistenter.Kundgruppen är en supportfunktion och hjälper företagets kunder med alla ärenden gällande finansiell planering och rådgivning, s.k. Private Banking.Kundgruppen har ca 90 procent av all kundkontakt och hjälper kunderna med bl.a placeringar, insättningar, uttag, köp, sälj, överföringar, försäkringar, skatter och juridik.Som assistent har Du ca 50 % kundkontakt och ca 50 % administration. Som assistent kommer Du primärt att hjälpa de kundansvariga med olika kundärenden, administration och dokumentation.I arbetsuppgifterna ingår att svara i telefon, följa upp genomförda affärer, ta fram och förbereda kundrapporter m.m. inför kundmöten, materialinsamling samt uppföljning av ärenden från föregående möten.Du kommer även att samarbeta med medarbetarna i förvaltnings- och försäkringsgruppen och ges möjlighet att tillsammans med kundansvariga få vara med på kundmöten. Quesada är starkt kundfokuserat, vilket sätter höga krav på att Du är flexibel, självgående och prestigelös.Du måste vara beredd på att arbeta hårt, i gengäld erbjuder företaget mycket goda karriärmöjligheter.Målet är att Du inom ett till två år kommer att få möjlighet att bli kundansvarig. Kvalifikationer Civilekonomexamen med finansiell inriktning är ett krav.Det är meriterande om Du har ca 1 års arbetslivserfarenhet inom bank, alternativt erfarenhet från sommarjobb under studietiden.Vi ser att Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även i engelska. Du är en person som är självgående, initiativtagande och uthållig.Utöver detta har Du lätt för att skapa och underhålla relationer samt att Du har en god samarbetsförmåga. Skicka in Din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jennifer Smith
08-56 24 4821
Rekryteringskonsult Maria Salling
Katarina Malm
Maria Salling
Rekryteringskonsult Maria Salling
Rekryteringsadministratör Katarina Malm
08-562 467 42
Maria Salling
+46 8 522 576 20
Katarina Malm
08-562 467 42
Katarina Malm
Maria Salling