Två bemanningsassistenter till Intensivakuten på Karolinska i Solna

Två bemanningsassistenter till Intensivakuten på Karolinska i Solna

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö och ett viktigt uppdrag på vår arbetsplats som bemanningsassistent. Det finns goda möjligheter att sätta sin egen prägel på arbetet och att införa olika förbättringsförslag och åtgärder för t ex schemaläggning.
Om tjänsten
Som bemanningsassistent ansvarar du för både kort- och långsiktig personalplanering i vårt personalsystem Heroma. Det innebär t ex att självständigt lösa bemanningsluckor som uppstår. Du kommer ha ett nära samarbete med omvårdnadscheferna och samtidigt i en ständig dialog med medarbetargruppen. Du är vår Heroma-ansvarig och mycket av ditt dagliga arbete sker i Heroma såsom rapportering, uppläggning av nya medarbetare med basscheman och saldon och att även introducera nya medarbetare i systemet.
Du lägger upp nya schemaperioder och bemanningsmål samt hjälper till vid schemadifferenser i samråd med omvårdnadscheferna. Tillsammans med bemanningsassistenterna på vårdavdelningarna inom akutsjukvård kommer du att jobba för ett utökat samarbete mellan enheterna. Du medverkar i vår semesterplanering och är också våra omvårdnadschefer behjälplig med andra administrativa uppgifter.
Vi söker
Vi söker dig som:
- Följer struktur och planering men också är bekväm i att omprioritera.
- Gör korrekta prioriteringar. Du visar gott omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.
- Organiserar och planerar ditt arbete väl. Du slutför det som påbörjats och håller deadlines.
- Samarbetar för att nå gemensamma mål och tar egna initiativ.
- Hanterar stress på ett konstruktivt sätt.
Vi förutsätter att du har ett stort intresse för administrativt arbete och vill lära dig nya saker. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
Krav:
- Erfarenhet av Heroma.
Meriterande:
- Erfarenhet av arbete i vårdmiljö.
- Vi ser också att du har goda kunskaper i excel, ATL, föräldraledighetslagen, semesterlagen och intresse av att arbeta i olika IT-system med god datorvana.

För att din ansökan ska vara komplett ska den innehålla:
1. CV
2. Övriga bilagor (bilagor bifogas i förekommande fall)
- Personligt brev (frivilligt)

Provanställning kan komma att tillämpas i denna rekrytering. 
Rekrytering pågår fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!

Tema Akut och reparativ medicin består av fem medicinska enheter (Akut, Trauma/akutkirurgi och ortopedi, Plastikkirurgi och kraniofaciala sjukdomar, Öron-näsa-hals och hörsel och balans, samt Transplantation), två omvårdnadsområden (Solna respektive Huddinge) och en vårdadministrativ enhet.

Tema Akut och reparativ medicin fokuserar både på akutsjukvård med komplett omhändertagande av den akut sjuka patienten samt högspecialiserad vård. I uppdraget ingår även att säkerställa forskning och utbildning inom dessa områden.

Läs mer om rekryteringsprocessen HÄR.
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Sök tjänsten”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karolinska Universitetssjukhuset
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2021
  • Ansök senast: 9 juni 2021

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024