OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.
Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.
ARBETSUPPGIFTER
Beredskapsarbetet i kommunen inrymmer krisberedskap, säkerhetsskydd och civilt försvar. I beredskapssamordnarnas arbetsgrupp finns även ett samordnandeansvar för informationssäkerhet utifrån dataskyddsförordningen (GDPR) och här finns också kommunens dataskyddsombud (DSO). Under den senaste tiden har arbetet kring säkerhetsfrågor intensifierats och fått ett allt starkare fokus i samhället. Vi stärker nu detta arbete och växlar upp för att kunna möta både omvärldens krav på oss som kommun men också för att säkerställa en hög förmåga att möta oväntade händelser i våra verksamheter. Vi söker därför två beredskapssamordnare till Kramfors kommun. Som beredskapssamordnare hos oss kommer du att arbeta i en grupp men även ansvara för egna frågor.
KVALIFIKATIONER
Vi vänder oss till dig som har en akademisk utbildning med inriktning inom antingen krisberedskap, informationssäkerhet, statsvetenskap, uppföljning/analys, risk- och krishantering eller flerårig aktuell erfarenhet av kvalificerade arbetsuppgifter kopplade till området. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med exempelvis informationssäkerhet, säkerhetsskyddsfrågor, risk- och sårbarhetsanalyser, krisberedskap, kontinuitetshantering och/eller totalförsvar i en politiskt styrd organisation.
Vi söker dig som har en god förmåga att skapa och underhålla relationer och nätverk både inom och utom kommunen. Du är lyhörd och utgår ifrån verksamheternas behov i arbetet med att uppnå uppsatta mål. Du tycker om att ta dig an nya uppgifter och är nyfiken på nya frågor och områden. Som person är du positiv och ser möjligheter istället för problem. I rollen kommer du att samarbeta med många olika roller och funktioner, både internt och externt. Vi vill därför att du har god samarbetsförmåga och kan lyssna, bygga relationer samt lösa uppdrag på ett konstruktivt sätt. Tjänsten kräver skicklighet i att planera och organisera det egna arbetet samt god förmåga att anpassa arbetet till ändrade förhållanden. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
En godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för tjänsten.
ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!
Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson
Kommunikationschef Nina Ulander
Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137