OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.
Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.
Vi söker två boendeassistenter till Mottagningsenheten i Lindesberg. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt yrkesliv med många karriärvägar.
Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.
Arbetsuppgifter
Som boendeassistent svarar du för planering och genomförande av in- och utflyttning av asylsökande. Du ansvarar också för att ge information till nyanlända asylsökande samt introducera dessa i boendet och lokalsamhället. Du har kontakter med hyresvärdar, vaktmästare samt övriga entreprenörer. Du utför också tillsyn av lägenheternas standard och utrustar dessa så att nya asylsökande kan erbjudas plats. Tjänsten innefattar bilkörning med minibuss och kan innebära tunga lyft. Det ingår även en del administrativa arbetsuppgifter.
Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.
Kvalifikationer
Du har gymnasiekompetens eller annan erfarenhet som bedöms vara lämplig för befattningen.
Du har B-körkort. Du har god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Du har också goda kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande med god kommunikativ förmåga inom det engelska språket och ytterligare språkkunskaper.
Personliga kompetenser
Du har planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt. Du ser även möjligheterna i förändringar. Du arbetar bra med andra människor. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Upplysningar
Anställningsform: Allmän visstidsanställning tom 15 januari
Arbetstid: Kontorstider
Placering: Lindesberg och närliggande kommuner
Tillträde för befattningen: omgående
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till migrationsverket@academicwork.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast onsdag 20 juli. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.