Två Eftermarknadsplanerare / Eftermarknadskoordinatorer till SAAB

Två Eftermarknadsplanerare / Eftermarknadskoordinatorer till SAAB

Arbetsbeskrivning

Vi är just nu på jakt efter två konsulter till SAABs team för eftermarknad. Vi letar efter en Eftermarknadsplanerare och en Eftermarknadskoordinator där vardera person kommer att ingå i olika team inom eftermarknad. Uppdragen beräknas påbörjas så snart som möjligt och pågå fram till mitten av september 2023. Tjänsterna är på heltid och du blir anställd som konsult via oss på Poolia Väst. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Affärerna växer för Saab och avdelningen för eftermarknad växer likaså, nu söker vi efter en Eftermarknadsplanerare respektive en Eftermarknadskoordinator till deras två team, Team Spare och Tetam Repair! Teamen för ”Projects and Planning Aftermarket” i Göteborg är ett härligt gäng med högt i tak där de hjälper varandra i en spännande tillvaro där det händer nya saker varje dag.

Här är ett litet axplock av arbetsuppgifter som teamet arbetar med:
• Offertarbete - analyser på ledtid och kostnader
• Hantera förfrågningar för reparenter och reservdelar
• Samarbete internt mellan olika avdelningar t.ex. konstruktion och inköp, andra projekt och produktionen
• Leveranshantering av reservdelar och reparenter
• Planering, transferering, inköpsrekar- Kort och gott, de hanterar hela värdekedjan!

Produkterna hanteras fysiskt parallellt med att de hanteras i planeringssystemet. Det finns väldigt varierande arbetsuppgifter och det är en av anledningarna till att så många i teamen har jobbat där länge. En återkommande reflektion från gänget är att man lär sig något nytt varje dag då de arbetar från ax till limpa med en hel rad olika produkter och kunder runt om i hela världen. Här uppstår det alltid nya situationer där de tillsammans med ett stort kontaktnät kan lösa problem samt skapa värde för kunden där det blir tydligt med direktåterkoppling som tillfredsställer. De två teamen skiljer sig åt så därför vill vi ta reda på i vilket team just du kan bidra!

Vem är du?
Oavsett vilket team du kommer bidra till så anser vi att för att trivas hos SAAB så behöver du vara en lagspelare med social kompetens. För att passa i dessa administrativa roller är det viktigt att du vågar be om hjälp och har en schysst attityd. De är ett kollektiv som arbetar tillsammans samtidigt som varje individ behöver ansvara för att det tilldelade jobbet blir gjort. Du behöver vara serviceinriktad, sätta teamet och kunden i fokus samtidigt vara flexibel nog att kunna omprioritera arbetsuppgifter då behoven snabbt kan förändras. Du ska kunna arbeta i diverse digitala verktyg samtidigt som du tar dig ut i verkligheten och hanterar våra produkter.

Det är meriterande om du har erfarenhet kring:
• En Koordinerande roll
• IFS eller andra liknande affärssystem
• Logistikhantering eller är kunnig inom import och export
• Offerthantering
• MS Office paketen inklusive Outlook

Det viktigaste är dock din personlighet och attityd, med positiva sådana är vi helt övertygade om att just du kommer känna dig som hemma här hos denna eftermarknadsfamilj!

Om verksamheten
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2022
  • Ansök senast: 4 november 2022

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024