OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!
Enheten Löpande Redovisning arbetar för att utveckla och säkerställa korrekt redovisning och att utifrån detta alltid agera i ägarens bästa intresse. Vi hanterar koncernens leverantörsfakturor, kundreskontra och den löpande redovisningen av banktransaktioner för koncernens bolag. Till vår enhet söker vi nu dig, engagerad kollega och medarbetare, som tillsammans driver oss framåt mot en ekonomiorganisation i världsklass.
Rollen som ekonomiassistent innebär arbetsuppgifter inom koncernens leverantörsreskontra, kundreskontra, kassa- och bankfunktion. Du kommer att arbeta med löpande arbetsuppgifter vilka exempelvis innefattar att säkerställa och hantera betalningar och flöden kopplat till koncernens olika verksamheter och affärer, löpande avstämningar, kontroller samt utredningar. En annan del av rollen innebär dokumentation, kvalitetssäkring och utvecklingsarbete av arbetssätt, processer och rutiner. Du har ett tätt samarbete med medarbetare inom enheten samt verksamheten.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna kan bland annat innebära att:
utföra löpande ekonomiarbete enligt fastlagda rutiner avseende exempelvis in– och utbetalningar, utredning av felbetalningar, anstånds- och avbetalningsfrågor, kassabokföring samt ankomstregistrering och definitivbokning av leverantörsfakturor
administrera bankkonton och säkerställa löpande förteckning av dessa
delta i bokslutsrelaterade uppgifter
vara en del i koncernens ansikte utåt genom regelbundna kundkontakter och leverantörsdialoger
driva samt vara en del ekonomifunktionens process- och förändringsarbete samt arbeta för ständiga förbättringar
delta i allmänt förekommande arbetsuppgifter inom verksamheten
Kompetenskrav
Vi söker dig som har lägst treårig gymnasieutbildning med inriktning ekonomi, högskoleutbildning är meriterande. Du har minst två års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och har ett öga för detaljer samtidigt som du kan lyfta blicken för att skapa en helhetsförståelse när det krävs. Du är en van användare av Officepaketet och har erfarenhet av att arbeta i olika ekonomirelaterade affärs- och uppföljningssystem. Eftersom rollen innebär flertalet kontakter och samarbetsytor, samt dokumentation av officiella dokument krävs att du behärskar svenska språket i tal och skrift. För att trivas i rollen krävs ett personligt och genuint intresse samt yrkesbakgrund för att utveckla arbetssätt och processer.
Vi kommer även att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper för att vara framgångsrik i tjänsten. Vi tror att du är öppen med en positiv framtoning, trivs med att arbeta i team med god servicekänsla. Du är noggrann, ansvarskännande och innehar hög integritet. Du trivs med att ha ordning och reda, samt att självständigt strukturera dina dagar tillsammans med kollegor. Vi värdesätter din förmåga att dela med dig av kunskaper och erfarenheter och att i olika sammanhang lyfta konstruktiv kritik och problemlösning med berörda parter för att verka för en proaktiv ekonomiorganisation.
Som anställd här kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Det ska vara tryggt att jobba med oss och det ska kännas roligt. Du kommer att ha möjlighet att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Läs mer om vårt erbjudande på goteborgenergi.se/jobbamedoss .
Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Välkommen med din ansökan!
Vi kommer att läsa ansökningar löpande och ser gärna att du söker så snart du kan. Tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jens Nordberg, Avdelningschef
031-3464166, 0706-983886
SACO Maria Andersson Iseppi, ordförande
031-626408
Vision Svante Karlsson
031-626046, 0707-626046
Dennis Ossman, enhetschef
031 - 62 67 80, 0761-06 26 63
Pia Hellström
031-626766, 070-7626766
Vision Ulf Berndtsson, vice ordförande
031-626100, 0725-003860