OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Riksbyggen Servicecenter söker nu efter två ekonomiassistenter inom leverantörsreskontra. Uppdraget är en perfekt möjlighet för dig som vill utveckla dina kunskaper inom leverantörsreskontra och ekonomi. Här erbjuds du en gedigen introduktion med en handledare och möjligheten att bli en del av ett sammansvetsat team som stöttar dig i din roll!
OM TJÄNSTEN
Som ekonomiassistent kommer du tillhöra ett team på 16 personer som arbetar i olika roller inom ekonomi. Ditt huvudsakliga ansvar är att arbeta med Riksbyggen och våra förvaltade kunders leverantörsfakturor. Arbetsklimatet karaktäriseras av teamwork både inom gruppen och mellan avdelningar. Du får ett stort kompetensutbyte och möjlighet att ta stort eget ansvar i ditt arbete.
Du erbjuds
- En fot in i ett välkänt bolag inom fastighetsbranschen
- En arbetsgrupp som är måna om att hjälpa varandra
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantering av leverantörsfakturor
* Hantering av kundärenden över telefon och mail
VI SÖKER DIG SOM
- Har praktisk erfarenhet av kund- eller leverantörsreskontra
- Har en god datavana och kunskaper i Office-paketet
- Har goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift
- Kan starta omgående
Det är meriterande om du har:
- En avklarad utbildning eftergymnaiel utbildning inom ekonomi
- Arbetslivserfarenhet av arbete med representationsregler, sponsring, omvänd beskattning samt kontering
- Kunskaper i Agresso
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Serviceinriktad
- Anpassningsbar
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Riksbyggen är ett välkänt bolag som finns på drygt 400 platser i Sverige. Det huvudsakliga verksamhetsområdet består av att utveckla och förvalta attraktiva bostadsmiljöer, vilket omfattar även kommersiella och offentliga kunder. Riksbyggen har cirka 2 400 anställda, där huvuddelen arbetar inom fastighetsförvaltning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231