OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Om avdelningen
Vård och Omsorgsboendet Skogslyckan är ett av flera boenden i avdelningen.
Du är med i en avdelningsledningsgrupp där avdelningschef och tio enhetschefer med ansvar för vård och omsorgsboenden är med i teamet. Vi vill ha en stark ledningsgrupp som värnar om öppenhet, respekt och professionalitet i våra uppdrag. Vi vill arbeta med hälsosamma arbetsplatser, välfärdsteknik och en smart personalförsörjningsstrategi som möter framtidens utmaningar.
Om jobbet
Som enhetschef på Skogslyckan är du en engagerad, operativ ledare. Du arbetar nära och tillsammans med dina två enhetschefskollegor och medarbetare för att främja ett gott arbetsklimat, samplanering och kloka förbättringsförslag.
Du arbetar för att säkerställa att brukarna får en påverkansbar och individuellt anpassad plan för hur hen vill ha det i sin vardag för att trivas och må bra. Vi vill tänka nytt och brett för att kunna möta framtidens behov av personalförsörjning. Vi ska även arbeta med hälsofrämjande insatser för vår personal för att minska sjukfrånvaro.
Arbetsuppgifter
I rollen som enhetschef ansvarar du för att brukare får leva ett värdigt liv och känna välbefinnande, varje dag. Exempel på arbetsuppgifter:
- Du har ekonomiskt ansvar för din enhet och du följer upp och ser till att verksamheten bedrivs inom tilldelad budgetram med livskvalité för de som bor hos oss.
- Du har personalansvar och du leder och fördelar arbetet samt ansvarar för medarbetarnas arbetsmiljö och trivsel på arbetsplatsen.
Vi söker dig som drivs av att leda medarbetare och vill se människor i din omgivning utvecklas.
I tjänsten ingår, chef i beredskap.
Vem söker vi?
- Som person har du lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med brukare, anhöriga och medarbetare.
- Du har lätt för att arbeta med förändring och besitter ett flexibelt förhållningssätt.
- Du är en engagerad och operativ ledare, gärna med kunskap om styra, leda, coachaverktyg.
Utveckling, lärande och engagemang är viktigt för oss och den ledningsgrupp du kommer att ingå i.
Kvalifikationer
- Du har examen från universitet eller högskola med inriktning mot social omsorg, offentlig förvaltning eller annan högskolekompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Du har B-körkort
Chefserfarenhet och liknande erfarenheter från verksamhetsområdet är meriterande. Det är även meriterande om du har kunskap om schemaläggning och bemanningsplanering. Samt om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i något av följande system; Life Care, Medvind, Varbi, Stratsys, Stella, Adato, Raindance, WinLas och Nationella Kvalitetsregister.
Övrigt
I den här rekryteringen sker intervjuer löpande vilket innebär att tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. I denna rekrytering kan det komma att tillämpas arbetspsykologiska tester från JobMatch.
Villkor
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.