Två enhetssekreterare till Vuxenhabiliteringen i Nordöstra Skåne

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Habiliteringens arbete vilar på värdegrunden om alla människors lika värde, alla människors inneboende kraft, alla människors rätt till integritet och självbestämmande samt alla barns rätt att uttrycka sin mening.

Vuxenhabiliteringen vänder sig till personer över 18 år som har varaktiga funktionsnedsättningar så som utvecklingsstörning, autismspektrumstörning eller rörelsehinder. Verksamheten bedrivs enligt Hälso- och sjukvårdslagen, HSL, och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS. Vi vänder oss också till närstående samt personal och assistenter. Verksamheten bedrivs i ett tvärfackligt teamarbete tillsammans med kurator, logoped, psykolog, sjukgymnast, arbetsterapeut samt fritidskonsulent.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som enhetssekreterare kommer du i första hand att stödja patienter, medarbetare och chef. Vidare innebär dina arbetsuppgifter bland annat att ha fördjupad kompetens i olika datorsystem och sköta administrativ hantering av remisser. Därtill sköter du kallelser och bokningar samt allmänna administrativa uppgifter såsom sak- och mottagningsattestering i vårt ekonomisystem Raindance.

Enhetens sekreterare är även tillsammans med övriga enhetssekreterare vid behov resurs till övriga verksamheter inom vuxenhabiliteringen i Region Skåne, framförallt gällande tillgänglighet per telefon. Vuxenhabiliteringen använder sig av telefonisystemet callguide.

Som enhetssekreterare har du en central position i verksamheten och är en viktig tillgång, för oss kollegor liksom för patienterna. Förutom din datorvana och kunskaper i administration är din förmåga att ge bra service betydelsefull för den dagliga driften av verksamheten. Ditt arbete kommer karakteriseras av ett nära samarbete med dina kollegor där du utöver dina arbetsuppgifter är beredd att hjälpa till att stötta där det behövs.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har avslutad gymnasieutbildning och en eftergymnasial utbildning inom Hälso- och sjukvårdsadministration (KY 80p/YH 400 p) eller annan administrativ utbildning. Du har goda kunskaper och behärskar det svenska språket väl i såväl tal som skrift.

En förutsättning för tjänsten är att du har god datorvana samt god förmåga att leda dig själv och att inom ramen för uppdraget ta relevanta beslut. Vi ser det som önskvärt att du har tidigare erfarenhet av att möta personer med funktionsnedsättningar.

Du är en ansvarstagande person och har en god känsla för service gentemot både kollegor och patienter. För att trivas i rollen krävs att du med lätthet kan prioritera mellan olika arbetsuppgifter och har en god samarbetsförmåga. Du ser utmaningar som möjligheter och väljer att fokusera på lösningar. Därtill trivs du med att ge stöd till andra. Vi är måna om att hitta rätt personer till de två enhetssekreterartjänsterna och lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Rollen som enhetssekreterare hos oss kräver prestigelöshet och ödmjukhet och vi ser det som en självklarhet att du har en naturlig fallenhet för att bemöta alla människor på ett trevligt och förtroendeingivande sätt.

Vi avser att hålla intervjuer den 14 och 15 december.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt.

På www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Creime, Enhetschef
042-16 91 01
Susanne Andersson, Medicinsk sekreterare
042 – 16 91 23
Ingrid Kongslöv, Verksamhetschef
040-675 33 48
Anna Lindström, Teamledare
042-36 41 86
Göran Steen, Enhetschef
044-19 45 80
Marit Fontana Oscarsson, Psykolog
044-19 45 76
Madeleine Lindquist Nilsson, Enhetschef
046-77 07 44
Christina Bus Möller, Teamledare
046-77 07 16
Monica Andersson Lalic, Fysioterapeut
046-77 07 28
Peter Farkas, Enhetschef
046-77 06 68

Sammanfattning

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Västra Storgatan 12
KRISTIANSTAD, 29189

Liknande jobb


Executive Administrator

Executive Administrator

22 november 2024

18 november 2024

Executive Assistant

Executive Assistant

18 november 2024

Sektionschefssekreterare

Sektionschefssekreterare

14 november 2024