Två familjehemssekreterare till familjehemsenheten

Två familjehemssekreterare till familjehemsenheten

Arbetsbeskrivning

Tycker du, precis som vi, att det är viktigt att ha en meningsfull arbetsdag? Lockas du av att arbeta i en kreativ och positiv arbetsgrupp? Familjehemsenheten har goda resultat tack vare alla fantastiska medarbetare och vår förmåga att kontinuerligt utveckla och förbättra våra arbetssätt.

Vi är en arbetsgrupp på 24 medarbetare, där vi har olika erfarenheter och kompetenser. På enheten finns en enhetschef, två teamledare och familjehemssekreterare, samt utvecklare som arbetar med fokus på familjehemsvård.

Vi söker dig som har ett engagemang för familjehemsvården och ett intresse för att skapa bättre förutsättningar för placerade barn och ungdomar och som vill vara med och utveckla vår verksamhet och verkligen kunna göra skillnad.

Som ny medarbetare hos oss kommer du få en introduktion som är anpassad utifrån den erfarenhet och kunskap du har med dig.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu två familjehemssekreterare med särskilt ansvar för jourhemsvården.

Halva tjänsten innebär arbete som familjehemssekreterare med fokus på rekrytering och utredning av familjehem/kontaktfamiljer och andra halvan arbetar du som jourhemsansvarig.

Arbetsdagarna hos oss kan se väldigt olika ut då tjänsten innehåller både administrativa delar samtidigt som vi får möta människor.

Arbetsuppgifterna kommer bland annat att innebära:
• Utreda och bedöma blivande uppdragstagare som är intresserade av att bli kontaktfamiljer eller familjehem. Sedan matchas dessa till rätt barn/ungdom/vuxen.
• Vägleda och coacha våra jourhem.
• Genomföra kompetenshöjande åtgärder såsom handledning, utbildning och informationskvällar för uppdragstagarna.
• Dokumentation i vårt system VIVA.

Arbete och uppföljning sker i nära samarbete med barnföljare på utredningsenheterna.

Med din hjälp får placerade barn och unga en trygg och stabil uppväxt.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har:
• Socionomexamen eller blir klar med dina studier juni 2022.
• Alternativt en examen inom beteendevetenskap som är kompletterad med högskolekurser i socialt arbete, psykologi och socialrätt eller förvaltningsrätt.
• God vana vid att använda IT-stöd i arbetet.
• God förmåga att uttrycka sig på svenska, både i tal och skrift.
• B-körkort.

Det är meriterande om du har:
• Arbetslivserfarenhet som familjehemssekreterare.
• Erfarenhet av socialt arbete.
• Erfarenhet av myndighetsutövning enligt SOL och LVU.

För oss är det viktigt hur du är som person. Du behöver vara en person som kan vara flexibel i ditt sätt att arbeta samtidigt som du behöver kunna hålla strukturen i myndighetsutövningen. Du har en god förmåga att bygga förtroendefulla relationer och bemöta människor med respekt, mod och tydlighet.

Det är viktigt att du är trygg i dig själv och gillar att planera och organisera ditt arbete självständigt. I krävande och stressiga situationer behöver du kunna behålla ditt lugn. Du kommer ställas inför en stor variation av frågor och dilemman av människor som du möter i din yrkesroll och som du förväntas kunna vägleda och guida. I detta står du inte ensam utan gruppen tar stöd av varandra.

Alla medarbetare inom familjehemsenheten behöver visa upp registerutdrag från Polismyndighetens belastningsregister i samband med anställning.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Socialförvaltningen ansvarar för arbetet med att skapa social trygghet för barn, ungdomar och vuxna. Målet är att arbeta för att uppnå social uthållighet. Inom socialförvaltningen bedrivs kvalificerat och välutvecklat socialt arbete. Förvaltningens arbete innehåller både myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser för barn, ungdomar, vuxna och familjer.

Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.

Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Helena Swärd
016-7102573
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
Rekryteringskonsult Hanna Söderberg

Rekryteringsenheten
016-710 70 77
Enhetschef Vuxen- och beroendeenheten Tarja Hyvönen Sjögren
016-7101592
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67 (sem. v.32-34)
Rekryteringskonsult Robert Isaksson
016-710 12 37 (sem v.32-33)
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Rekryteringskonsult Malin Gustafsson
016 710 28 13
Rekryteringskonsult Julia Mortimer
016-710 12 37

Sammanfattning

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Postadress

Alva myrdals gata 3d
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


26 november 2024

Kontrakterat jourhem

Kontrakterat jourhem

26 november 2024

Familjehemssekreterare

22 november 2024

Förstärkare till vår familjehemsenhet

Förstärkare till vår familjehemsenhet

21 november 2024