Två Finansieringsrådgivare till Almi Väst Sjuhärad

Två Finansieringsrådgivare till Almi Väst Sjuhärad

Arbetsbeskrivning

Vi investerar i framtida tillväxt!
Almi erbjuder lån, riskkapital och affärsutveckling till företag med tillväxtpotential. Almi AB ägs av staten och är moderbolag i en koncern med 16 regionala dotterbolag och underkoncernen Almi Invest AB.
De regionala dotterbolagen ägs till 51 procent av moderbolaget och till 49 procent av regionala ägare och erbjuder lån och affärsutveckling.
Almi Invest ägs till 100 procent av moderbolaget och bedriver riskkapitalverksamheten. Almis verksamhet ska utgöra ett komplement till den privata marknaden avseende företags behov av finansiering och affärsutveckling. www.almi.se

För att arbeta hos Almi är kompetens, samhällsengagemanget och affärsmässighet viktiga drivkrafter. Det finns ett starkt gemensamt intresse – att se fler växande och framgångsrika företag i Sverige. För att trivas hos Almi stimuleras du därför av att tillsammans med dina kollegor arbeta för andra människors framgång och för ett hållbart företagande. Arbetsmiljön präglas av glädje och stort engagemang där vi värdesätter modet att tänka nytt.

Kom och jobba hos Almi Väst för att vara med och skapa fler växande och framgångsrika företag i regionen!

Vi söker två Finansieringsrådgivare till vårt kontor i Borås, en senior och en junior, med bakgrund från kredit – företagsfinansiering eller revision, redovisning.

För närvarande är vi sex personer i Borås och cirka 45 personer totalt inom Almi Väst, med kontor i Borås, Skövde, Trollhättan och huvudkontor för regionen i Göteborg.

Borås är en stark entreprenöriell region, här föds många bra idéer som blir till verklighet. Vi söker dig som vill göra verklig skillnad för entreprenörer och tillväxtföretag i hela 7 härad.
Almi erbjuder en utåtriktad och stimulerande roll, där du möter små och medelstora företag i alla branscher, med stora möjligheter att påverka och utvecklas.

Placeringsort: Borås
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning i 6 månader

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

• Marknadsföra Almis samtliga erbjudanden och de möjligheter som Almis verktyg ger kunder och samarbetspartners.


• Proaktivt uppsöka potentiella idealkunder.


• Hantera inkommande flöde av förfrågningar och kundärenden.


• Bedöma var kunden hör hemma i Almis målgruppsmodell.


• Genomföra behovsanalyser och identifiera behov samt ge förslag på interna eller externa kundanpassade lösningar.


• Leverera Almis definierade kunderbjudanden.


• Göra kontinuerlig omvärldsbevakning och hålla dig uppdaterad om förändringar och nyheter som berör företag i Almis målgrupper.


• Bemöta kunder professionellt och fördomsfritt samt arbeta utifrån ett hållbarhetsperspektiv.


• Dokumentera i Almis interna koncerngemensamma system enligt gällande instruktioner.


• Samarbeta och förmedla kontakter med interna och externa parter för att tillgodose kundens behov.

Nyckelkontakter i rollen

• Befintliga och möjliga kunder.


• Banker och andra samarbetspartners.


• Kommuner och andra regionala aktörer inom innovationsstödssystemet samt offentliga samarbetspartners.


• Interna kontakter såsom system- och affärsansvariga samt affärstödjande funktioner.

Kvalifikationer ”Must haves”

• Akademisk utbildning inom ekonomi/finans eller flerårig arbetslivserfarenhet inom något av följande: finans, redovisning, revision.


• Erfarenhet av att ha arbetat som finansieringsrådgivare med företag i ett antal år inom bank, revisionsföretag, redovisningsföretag.

• Erfarenhet från direkt kundarbete.

• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift


• Du har ett brett och upparbetat nätverk av företagskontakter i regionen.


• Har B-körkort.

Kvalifikationer ”Nice to have”

• God kännedom om verksamma små- och medelstora företag i det regionala närområdet.


• Egen arbetserfarenhet från olika branscher och kulturer.


• Egen arbetserfarenhet från både små och medelstora företag.


• Kunskap om företagande i andra länder och internationalisering.


• Kunskaper i ytterligare språk.

Personliga egenskaper för att lyckas i rollen
För att vi ska trivas tillsammans behöver du drivas av samma värdegrund som vi.
Du behöver ha förmågan att inspirera och engagera samt vara självständig, strukturerad och analytisk, får ”saker och ting” gjorda.

Du har ett konsultativt förhållningssätt, är utvecklingsorienterad och nytänkande. Din förmåga att situationsanpassa, vara flexibel och lyhörd är en självklarhet. Dina kollegor och kunder uppskattar dig för din kommunikationsförmåga.

Du är utåtriktad och skicklig på att nätverka, är nyfiken och omvärldsorienterad. Vi vill att du även är en lagspelare, delar med dig, inkluderar andra och ser fördelar med samarbete.

Vi erbjuder bra anställningsvillkor med fina förmåner och vill att du ska må bra hos Almi!

• Kollektivavtal med tillhörande försäkringar och tjänstepension.
• 18 timmars permission per år.
• Möjlighet till löneväxling.
• Sjukvårdsförsäkring via SEB.
• Träning på arbetstid en timme/vecka.
• Hälsokontroll vartannat år.
• Milersättning 36 kr/mil med egen bil.
• Kompetensutveckling via Almis rådgivarprogram, gemensamma kundmöten med kollegor, seminarier, frukostmöten, partnersamarbeten mm.

Känner du igen dig? Välkommen att söka!

Hur du ansöker?
Det gör du enklast via www.framrekrytering.se med CV och ansökningsbrev.
Jobbigt att söka jobb? Nej- Det ska vara roligt! Vi hjälper dig genom hela processen! Hör gärna av dig om du är nyfiken till Katarina Czudowska 0735-17 37 89

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FRAM (Framgång Borås AB)
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 augusti 2022
  • Ansök senast: 23 augusti 2022

Liknande jobb


Rådgivare

Rådgivare

20 december 2024

20 december 2024

17 december 2024